اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نخستین انسان‌ها صدهزار سال قبل از راه رسیدند

دانشمندان از دهه‌ها قبل در حال تحقیق و بررسی برای پی بردن به زمان دقیق پیدایش انسان‌های اولیه بوده اند، اما سرانجام به اطلاعات تازه ای در این زمینه دست یافته اند.

نخستین انسان‌ها صدهزار سال قبل از راه رسیدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اینترستینگ اینجیرینگ، بررسی‌های تازه‌ای که در مورد سوابق پیدایش انسان‌ها بر روی کره زمین صورت گرفته ثابت می‌کند انسان‌های اولیه از صدهزار سال قبل پای به کره زمین گذاشته‌اند.

 

پیش از این تصور می‌شد انسان‌های اولیه از 400 هزار سال قبل بر روی کره زمین وجود داشته‌اند. علت این برآورد به یافته شدن فسیل‌هایی در جزیره Ngandong واقع در جاوای اندونزی باز می‌گشت. اما حالا مشخص شده برآوردهایی که در مورد این فسیل‌ها صورت گرفته دقیق نبوده‌اند.

بررسی‌های تازه که توسط محققان دانشگاه های آیوا، Macquarie و موسسه فناوری Bandung اندونزی صورت گرفته نشان می‌دهد که انسان‌های اولیه در یک بازه زمانی مابین 108 هزار سال قبل تا 117 هزار سال قبل شکل گرفته‌اند. برآورد یادشده بر مبنای بررسی جدید استخوان‌های جمجمه 12 فسیل کشف شده در اندونزی صورت گرفته است.

محققان قصد دارند با تحقیقات بیشتر در مورد زمان انقراض انسان‌های اولیه و نحوه شکل‌گیری انسان‌های مدرن امروزی داده‌های بیشتری جمع آوری کنند.  

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول