اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ثبت 20 موقوفه جدید در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت 20 موقوفه جدید در استان طی سال جاری خبر داد.

ثبت 20 موقوفه جدید در زنجان

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تشریح برنامه‌های اوقاف استان زنجان در راستای ترویج سنت حسنه وقف اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم اداره کل در این بخش تشویق مردم به وقف دسته جمعی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار و 800 موقوفه در استان وجود دارد، تصریح کرد: 20 مورد از این موقوفات در سال‌جاری به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موقوفاتی که اخیرا به ثبت رسیده مربوط به یک آپارتمان به ارزش 10 میلیارد ریال است، تصریح کرد: این موقوفه در شهر زنجان به ثبت رسیده است.

کرمی از دیگر موقوفات شاخص ثبت شده در سال جاری را وقف پمپ بنزین و یک معدن موقوفه عنوان کرد و گفت: حرکت خوبی در استان آغاز شده است و امیدواریم با مشارکت مطلوب مردم شاهد بیشتر شدن موقوفات در راستای کمک به نیازمندان و عمل به نیات واقفین باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه یکی از موضوعات مورد تأکید اوقاف در ثبت موقوفات جدید را توجه بیشتر به حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: ما دنبال احیای موقوفات حوزه‌های علمیه نیز هستیم که اگر این اتفاق بیافتد خیر و برکت آن به جامعه برمی‌گردد.

کرمی با اشاره به تکلیف اوقاف در راستای تأمین بخشی از بودجه حوزه علمیه در ارتباط با بیتوته روحانیون بیان کرد: در این زمینه ماهیانه مبلغ مشخصی به حوزه‌های علمیه کمک خواهد شد.

وی تصریح کرد: ترویج وقف در حوزه قرآن را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: ما دنبال احیای موقوفات حوزه‌های علمیه نیز هستیم که اگر این اتفاق بیافتد خیر و برکت آن متوجه جامعه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اخیرا از محل موقوفات در راستای کمک به نیازمندان در شب یلدا هزینه شد، تصریح کرد: در این راستا 200 بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: بسته‌های غذایی تهیه شده که شامل اقلام مختلف بود که در شهرستان‌های مختلف توزیع شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول