اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

پیکر مرحوم احمد گودرزیانی تا خانه ابدی تشییع شد

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد احد گودرزیانی نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار عرصه ادبیات پایداری، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری و بسیاری از پژوهشگران، نویسندگان و اهالی رسانه برگزار شد.

پیکر مرحوم احمد گودرزیانی تا خانه ابدی تشییع شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد احد گودرزیانی، نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار عرصه ادبیات پایداری، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و بسیاری از پژوهشگران، نویسندگان و اهالی رسانه برگزار شد. 

براساس این گزارش، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری ضایعه درگذشت زنده‌یاد گودرزیانی را مصیبت دانست و گفت: مصیبت رحلت احد نه تنها برای خانواده ایشان بلکه برای تمام کسانی که او را می‌شناختند، حقیقتاً دردناک و مصیبت است و همه عزادار هستند.

رئیس حوزه هنری با تأکید بر اینکه اگر کسی حتی یکی دو بار هم او را دیده بود امروز عزادار است چرا که همگان به او ارادت داشتند، گفت: آخرین بار در کنار مزار شهدای تدفین شده در حوزه هنری، وقتی برای نماز می‌رفتم او را دیدم، لبخندش در ذهنم هست و هرگز فراموشم نخواهد شد.

مؤمنی گفت: احد بسیار پرتلاش و مجاهد بود، انسان بی‌حاشیه، بی‌توقع و به قول دوستانش بی‌درخواست بود. یادم هست در دبیرستان مکتب‌الصادق یا همان دبیرستان سپاه مراسمی برای شهدا تدارک دیده می‌شد که محور آن احد بود و همان جا با او از نزدیک آشنا شدم.

مؤمنی شریف درباره دبیرستان سپاه توضیح داد: رفقای احد که بیش از ۱۰۵ نفر از آنها شهید شده‌اند، از همین دبیرستان بوده‌اند، البته دبیرستان بزرگی نبود، اما این تعداد شهید داشت که همگان یا همکلاس یا دوست احد بودند، هر چند احد هم می‌توانست یکی از آن شهدا باشد، اما تقدیر خدا این بود که بماند و خود را وقف دفاع مقدس و شهدا کند. او ترجیح داد به جای مشغولیت به بسیاری از مشاغل، در حوزه انقلاب و دفاع مقدس کار کند. اثر او همان پژوهش مربوط به ۱۵ خرداد مجموعه‌ای است که برای پژوهشگران بسیار مفید و قابل استفاده است. ایشان از جنس شهدا و رفقای شهیدش بود. فردی که دغدغه انقلاب و شهدا را داشت، از این رو جای احد پرشدنی نیست و فقدان ایشان برای ادبیات دفاع مقدس و پایداری سلمه است.

در ادامه این مراسم، داود امیریان از نویسندگان کشورمان نیز با بیان اینکه صحبت کردن در چنین مراسمی برای احد و از احد گفتن بسیار سخت است، گفت: آقا احد دوست نزدیک و باحیای من بود. دوستی باصفا، باحیا و باتلاش بود. 

وی ادامه داد: در اروپا و غرب، ناشران بزرگ و ویراستاران قوی و قهاری دارند که به حدی کارشان خوب است که زندگینامه‌ها را ویرایش می‌کنند و نامشان درج می‌شود. در جمع ما احد این نقش را داشت. سالها پیش دوره داستان‌نویسی را تحت نظر ناصر ایرانی گذراند و از آن سرافراز خارج شد. من بارها با او درباره داستان‌ها صحبت می‌کردم، اما طی این مدت احد هرگز از مجروحیت و دردهایش نگفت، همیشه شنونده بود و به ما انرژی می‌داد. با اینکه مشکلات و درد داشت اما روحیه خوبی هم داشت.

وی در پایان سخنان خود، به شب گذشته «یلدا» اشاره کرد و گفت: شب یلدا طولانی‌ترین شب سال است، اما دیشب برای دختران احد سخت‌تر از همیشه گذشت. دل همه برای احد تنگ می‌شود، اما دل من برای خنده‌هایش تنگ می‌شود.

براساس این گزارش، پیکر زنده‌یاد احد گودرزیانی پس از تشییع از حوزه هنری قرار است در قطعه نام‌آوران (قطعه ۲۵۵، شماره ۴۳، ردیف ۲۱) به خاک سپرده شود. همچنین مراسم یادبودی عصر امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد الجواد میدان هفت تیر برگزار می‌شود. ضمن اینکه حوزه هنری روز سه‌شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ مراسم یادبودی را برای این پژوهشگر عرصه ادبیات پایداری برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول