اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

رونمایی از الگوی «تضمین متقابل» در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

دانشگاه علم و صنعت ایران در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور، با هدف تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت، الگوی «تضمین متقابل» را معرفی کرد.

رونمایی از الگوی «تضمین متقابل» در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با هدف تقویت ارتباط دانشگاه‌های کشور و بخش‌های مختلف صنعتی، نشستی با عنوان معرفی الگوی «تضمین متقابل» دانشگاه علم و صنعت ایران در حاشیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور برگزار شد.

در این نشست که با حضور  نوراله کثیری مدیر دفتر همکاری‌های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، عباس طائب رئیس هیأت مدیره صندوق سرمایه‌گذاری پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران  و یحیی پالیزدار مدیر عامل شرکت سرمایه گذار هیرمند برگزار شد، برگزار‌ کنندگان هدف از ارائه این الگو را توسعه تجاری‌سازی و عرضه محصولات حاصل از دستاوردهای فناورانه دانشگاه در راستای نیاز مشتریان و مبتنی بر تضمین خرید آنها دانستند.

 

     
در این الگو دانشگاه و مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذار وابسته به دانشگاه علم و صنعت ایران  تمامی هزینه تحقیق و توسعه را به شرط تضمین خرید توسط کارفرما تقبل کرده و فرایند توسعه محصول و یا فناوری را بر عهده می گیرند. بدین صورت که کارفرما دیگر هزینه تحقیق را پرداخت نکرده و تنها مشخصات و استانداردهای مورد نظر محصول یا فناوری مورد نظر را تعیین می‌کند.

درادامه، شرکت‌های سرمایه‌گذار وابسته به دانشگاه پس از دریافت تضامین مورد نظر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی برای توسعه دانش فنی مورد نیاز و رسیدن به مرحله تولید نمونه درخواست شده اقدام می‌کند. پس از نیل به این مرحله و اخذ تاییدیه مورد نیاز از سازمان متقاضی تفاهم‌نامه تولید مورد نیاز توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار وابسته به دانشگاه و شبکه تولیدی آن کلید می‌خورد.

شایان ذکر است در مدت زمان کوتاهی از ارائه این الگو که برای اولین بار توسط دانشگاه علم و صنعت ایران ابداع شده، موارد متعددی از قرارداد تضمین خرید محصول و فناوری منعقد گردیده است.  

در این نشست که با حضور تعدادی از مدیران صنعتی مدعو، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و نیز علاقمندان برگزار شد، پس از ارائه الگو و نحوه اجرای آن به سوالات حاضران نیز پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول