اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مجلس و دولت در وضعیت بد اقتصادی مردم شریک‌ هستند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه عملکرد دولت و مجلس در شرایط فعلی کشور باعث نارضایتی مردم شده است، گفت: مسئولیت این نارضایتی‌ها و عدم رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم بر عهده دولت است، اما مجلس نیز در خدمت دولت بوده و واکنشی نسبت به نارضایتی‌ها ندارد.

مجلس و دولت در وضعیت بد اقتصادی مردم شریک‌ هستند

مالک شریعتی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه عملکرد دولت و مجلس در شرایط فعلی کشور باعث نارضایتی مردم شده است، گفت: مسئولیت این نارضایتی‌ها و عدم رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم بر عهده دولت است، اما در واقع مجلس نیز در خدمت دولت بوده و به همین دلیل واکنشی نسبت به نارضایتی‌ها ندارد.

وی با اشاره به اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر رضایت دولت از مجلس اظهار کرد: دولت معتقد است مجلس منویات آنها را به خوبی اجرایی می‌کند؛ این مجلس متاسفانه فراموش کرده که باید وکیل و حامی مردم باشد.

شریعتی بیان اینکه مجلسی فعلی دربست وکیل دولت شده است، ادامه داد: دولت و مجلس در وضعیت بد اقتصادی امروز کشور با یکدیگر شریک هستند و هیچ نظارتی از سوی مجلس صورت نمی‌گیرد و مجلس نسبت به ناکارآمدی دولت بسیار ضعیف و منفعل عمل کرده است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچین با تأکید بر اینکه مجلس قوی و با مسئولیت می‌تواند حق مردم را پیگیری و دولت را وادار به پاسخگویی کند، تصریح کرد: مجلس دهم تا کنون نتوانسته چهره‌ای مقتدر و با مسئولیت از خودش نشان دهد.

شریعتی اضافه کرد: در حال حاضر فضا برای تغییر و تحول در مجلس شورای اسلامی فراهم است تا در مجلسی بر سر کار بیاید که در همین یک سال باقی مانده از عمر دولت، بتواند این نهاد را وادار به پاسخگویی کند.

وی با بیان اینکه در یک سال باقی مانده از دولت دوازدهم فرصت ریل‌گذاری در کشور وجود ندارد، گفت: دولت باید از این یک‌سال پایانی برای استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده تلاش کند و مجلس نیز باید بتواند با نظارت دقیق و سوزن‌بانی به موقع، همین دولت پیر را وادار به کارآمدی کند.

شریعتی با اشاره عدم رضایت جامعه از تصمیمات یک شبه و خلق الساعه که از سوی دولت انجام می شود گفت: شوک های اقتصادی مانند بازار ارز و بنزین اعتراض مردم را نسبت به عملکرد دولت به دنبال داشت و انتطار از مجلس برای پیگیری و رسیدگی به این معضلات بالا رفت؛ در واقع این اتفاقات به مردم ثابت کرد که نه دولت با آنها صادق است و نه مجلس.

این کارشناس حوزه نفت و انرژی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند طرح بنزینی اجرا شده از سوی دولت باید اصلاح شود، گفت: مجلس در رسیدگی به این موارد باید حامی مردم باشد نه مدافع منافع دولت و  مجلس و حتما باید اصلاح این طرح  را پیگیری کند.

شریعتی تاکید کرد: قطعا در فضای بحرانی نمی شد موضوع تغییر و اصلاح اقدام بنزینی دولت را مطرح کرد ولی نمایندگان می‌توانند حالا که شرایط کشور به نسبت آرام شده به بحث بنزین ورود کنند؛ ولی شاهد هستیم که مجلس در برابر این اقدام دولت سکوت پیشه کرده است.

وی افزود: مجلس باید دولت را مجاب کند به جای دست بردن در جیب 80 میلیون نفر، وضعیت مالیات‌ها را پیگیری و قشرهای مرفه را وادار به پرداخت مالیات کند؛ مجلس باید با رانت هایی مانند خوراک پتروشیمی‌ها و فرارهای مالیاتی که باعث افزایش قیمت ها شده، برخورد کند.

شریعتی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس آینده برای طرح فعلی بنزین، طرح جایگزین ارائه خواهد کرد، گفت: اگر برای اقتصاد کشور جراحی نیاز باشد، اولویت با نظام مالیاتی، سپس نظام بانکداری و در آخر نظام یارانه‌ای است، اما متاسفانه دولت برای اصلاح از پله آخر شروع کرد و همین سبب بهم ریختی در فضای اقتصادی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول