اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پلمب ۶ باشگاه ورزشی به خاطر فروش مکمل و آموزش رقص در زنجان

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: انجام بازرسی از باشگاه‌های مختلف به تعداد ۴۹۱ مورد با ۶ پلمبی، ۳۷ اخطاریه پلمب، سه مورد کشف داروهای غیرمجاز و سه برخورد با باشگاه‌های غیرمجاز همراه بوده است.

پلمب ۶ باشگاه ورزشی به خاطر فروش مکمل و آموزش رقص در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست هیات پزشکی ورزشی استان زنجان به منظور تشریح فعالیت‌های این هیأت برگزار شد.

هدف از تشکیل این کمیته پوشش پزشکی همه مسابقات ورزشی در سطح استان است که این مهم از طریق اعزام پزشک و پزشکیار به محل مسابقات و تمرینات در سطح استان انجام و اقدامات فوری برای مصدومین و ارجاع آنها به مراکز درمانی انجام می‌شود.

اهم فعالیت‌های کمیته مسابقات شامل شناسایی نیرو برای پوشش پزشکی مسابقات، تهیه کیف، داروها، وسایل و ملزومات پزشکی برای پوشش پزشکی مسابقات، هماهنگی برای پوشش پزشکی مسابقات درخواستی از سوی هیأت‌های مختلف ورزش استان، پوشش پزشکی مسابقات سایر ارگان‌ها و نهادها به منظور افزایش و ارتقای سطح سلامت جامعه ورزشی، هماهنگی با کمیته آموزش برای آموزش مداوم نیروهای کمیته مسابقات، هماهنگی برای حضور آمبولانس در شرایط مقتضی از جمله فعالیت‌های هیأت پزشکی ورزشی است.

 رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان در این نشست اظهار کرد: هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان سالانه فعالیت‌های متعددی انجام می‌دهد.

برگزاری 600 برنامه

صدیقه دهنایی با اشاره به اینکه هیات پزشکی ورزشی در قالب ۶۰۰ مورد زیربنا مباحث مختلف پزشکی از جمله پیکرسنجی و کلاس‌های آموزشی را برگزار می‌کند، گفت: همچنین یکی از فعالیت‌های مهم هیأت هم ارائه خدمات فیزیوتراپی با خدمات بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه امروز استان زنجان از کمبود فیزیوتراپ رنج می‌برد، بیان کرد: با این حال خدمات در حد امکانات ارائه می‌شود.

 رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به افزایش ارائه خدمات از سوی هیأت پزشکی ورزشی در بخش بیمه ورزشی گفت: امسال آمار بیمه شدگان از ۴۴ هزار و ۳۴۶ نفر در سال قبل به ۴۶ هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یک کار دیگر نیز که از سال ۹۴ آغاز شده و روز به روز در حال افزایش است، مباحث آموزشی است، افزود: اگر تعداد آموزش بالاتر رود، آمار مربیان نیز افزایش خواهند یافت.

دهنایی ادامه داد: برگزاری دوره تئوری مربیگری، برگزاری کارگاه آموزشی روانشناسی، کارگاه آموزشی مدیریت سلامت با حضور ۲۰۰ نفر از مدیران و برگزاری کلاس‌های آموزشی روانشناسی از جمله اقدامات صورت گرفته است‌.

 رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی خبر داد و گفت: این موضوع یک کار نویی بود که در استان و البته کشور رخ داد.

وی با اشاره به اینکه در کلینیک تخصصی هیأت پزشکی ورزشی بحث تخصصی مشاوره قامت ارائه می‌شود، بیان کرد: در بحث تغذیه نیز خدمات خوبی از سوی مشاور ارائه می‌شود که امسال این مشاوره‌ها به ۷۰ نفر افزایش یافته است.

دهنایی با اشاره به اینکه ارائه خدمات روانشناسی به بیش از ۸۰ نفر، پوشش ۲۰۰ مسابقه در قالب ۸۰ ساعت نیز از دیگر فعالیت‌های هیأت پزشکی ورزشی بوده است‌، تصریح کرد: انجام بازرسی از باشگاه‌های مختلف به تعداد ۴۹۱ مورد با ۶ پلمبی، ۳۷ اخطاریه پلمب، سه مورد کشف داروهای غیرمجاز و کشف باشگاه‌های غیرمجاز نیز سه مورد بوده است.

 رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: ارائه ۴۲ مورد تذکر کتبی و ۲۲ تعهد نیز از دیگر تخلفات کشف شده بوده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات هیأت پزشکی ورزشی مختص شهر زنجان نیست و به روستاها نیز اختصاص دارد، افزود: ما به دنبال پوشش ۱۰۰ درصدی شهرستان‌ها هستیم که در این ارتباط اقدامات خوبی هم ارائه شده است.

 رئیس ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم اداره کل ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط در بین عموم مردم است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در جامعه باید راهکاری برای این موضوع پیش‌بینی شود تا امنیت روانی خانواده‌ها تامین شود.

عذرا واسعی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف افزود: این اقدامات با همکاری هیأت پزشکی ورزشی شکل گرفته‌ است.

فعالیت 195 باشگاه ورزشی در زنجان

وی از فعالیت ۱۹۵ باشگاه ورزشی خبر داد و گفت: تاکنون ۴۹۱ بازرسی در این حوزه انجام شده است که از سوی کارشناسان شکل گرفته است.

 رئیس ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی استان زنجان از آغاز اجرای طرح سلامت در باشگاه‌ها خبر داد و گفت: ما به دنبال به حداقل رساندن مشکلات باشگاه‌ها هستیم، چرا که گاها به ویژه بوفه باشگاه‌ها وضعیت خوبی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ارائه تذکرات کتبی به تعداد ۴۲ مورد به خاطر رقص و فروش مکمل انجام شده است، ادامه داد: ما هیچگاه توزیع و فروش مکمل را در باشگاه‌‌ها مجاز نمی‌دانیم و نباید این اتفاق رخ دهد

واسعی با اشاره به اینکه برای بازرسی به منطقه‌بندی باشگاه‌ها اقدام شده است، تصریح کرد: امروز سه باشگاه غیرمجاز داریم که باید به اخذ مجوز اقدام کنند.

 رئیس ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه ما به دنبال فعالیت مجاز باشگاه‌های ورزشی هستیم،گفت: از تخلفات ۶ باشگاه پلمب شده طی سال‌جاری، عدم اخذ مجوز و همچنین رقص بوده است.

وی با بیان اینکه سه مورد از تخلفات مربوط به ارائه مکمل نیز بوده که اقدام به برخورد شده است، گفت: این موضوع به صفر درصد نمی‌رسد چون اگر حتی در باشگاه نیز از این کار جلوگیری شود، خرید و فروش این اقلام در بیرون و حتی خودروها انجام خواهد شد.

واسعی با اشاره به تهیه منشور مورد نظر باشگاه‌ها بیان کرد: این موضوع برای ضابطه مند شدن فعالیت‌ها شکل گرفته است.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان نیز در این باره گفت: هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان شامل کمیته‌های مختلف است.

بیتا بدلخانی با اشاره به اینکه هم اکنون کمیته درمان، کمیته خدمات درمانی، کمیته تغذیه، کمیته ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی از جمله ستادهای فعال است، گفت: همچنین کمیته پوشش پزشکی مسابقات و بحث ارزیابی قامت نیز از دیگر فعالیت‌های هیات پزشکی ورزشی است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول