اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

«نقیل نُقل» رونمایی شد

«نقیل نُقل» شامل داستان‌های بومی کودکانه در زنجان رونمایی شد.

«نقیل نُقل» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اپلیکیشن، «نقیل نُقل» شامل داستان‌های بومی کودکانه، ساخته شده، توسط سید احمد شریفی رونمایی شد.

سید احمد شریفی سازنده این اپلیکیشن در این باره گفت: این یک پلت فرم قصه‌گویی برای کودکان  است، در فاز نخست ۱۰ داستان بومی برای کودکان سه تا هشت سال که بهترین تکنیک برای انتقال محتوا است که کودکان پس از شنیدن داستان، بازی مطابق با داستان انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد:در فاز دوم با در اختیار قرار دادن امکاناتی این فرصت را فراهم خواهیم کرد تا بچه‌ها بتوانند داستان‌های خود را باز تعریف کنند، لالایی و شعرهای سنتی از بخش‌های دیگری است که این اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار خواهد داد.   

شریفی گفت: ترکیب بازی و قصه در اپلیکیشن برای نخستین بار در کشور توسط تیم «گاو بنفش» ساخته شده که به تأیید مسؤولین جزو کارهای فاخر از لحاظ فنی، صوت، موضوع و محتوا است که به امید خدا در فازهای بعدی چشم‌اندازهای بزرگتری را دنبال خواهیم کرد.
 
 شریفی در زمینه اشراف خود به کار اپلیکیشن  عنوان کرد: مدیر یک تیم اپلیکیشن باید در هنرهای تجسمی، استعداد و تخصص داشته و ضمن بهره بردن از سینما و آموزش در این زمینه، به نویسندگی علاقه و دستی در نوشتن داشته باشد.

وی تمام کارهای اپلیکیشن که شامل کاراکترها، موسیقی متن و نریشن‌ها را ساخته و پرداخته تیم دانست و افزود: حدود ۲۰۰ طرح گرافیکی از کاراکتر تا پس زمینه در اپلیکیشن «نقیل نُقل» استفاده شده و در این اپلیکیشن ۹۵ دقیقه‌ای بیش از ۱۰۰ نریشن ساخته شده و هفت بازی هم در داخل داستان وجود دارد و در فازهای بعدی طوری خواهد بود که پس از شنیدن نقیل از نقل‌هایی که جمع کرده‌اند در بازی استفاده کنند.

 مدیر تیم «نقیل نُقل» افزود: درک درست و مبنایی و اصولی از فانتزی، جان بخشی و داشتن تسلط کافی و منطقی از سینما و اصول پایه‌ای آن از ضروری‌ترین نکات برای ارائه یک اپلیکیشن خوب است.

 وی در پاسخ به تأثیرپذیری نوستالژی و خاطرات کودکی در علاقه‌مندی به اپلیکیشن عنوان کرد: هرکسی نوستالژی کودکی دارد و این نوستالژی برای علاقه‌مندان اپلیکیشن ساز بسیار کمک کننده و یاری دهنده است و اما ذات و تفکر جان بخشیدن در اندیشه یک انسان هنرگرا نهفته است.

احمد شریفی برگزیده جشنواره خوارزمی و علی اکبر(ع)، سردبیر برتر دانش‌آموزی کشور، در حوزه برق و الکترونیک برگزیده ملی جشنواره خوارزمی و اثر «نقل نُقل» در استارتاپ ویکند در حوزه کودک و نوجوان که توسط سازمان فضای مجازی کشور برگزار شده بود رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

 وی برنامه‌ریزی اصولی و صحیح، ارتباطات، انتشار و پخش آثار، نقد و بررسی و تحلیل و آسیب‌شناسی دقیق و آکادمیک، دعوت از اساتید فن و دانشگاه و اقدامات مسؤولان برگزار کننده یک جشنواره را از ویژگی‌های یک جشنواره موفق دانست.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول