اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اولتیماتوم استاندار برای توسعه کشت گلخانه‌ای: اخذ پول‌های اضافی و نگاه انتفاعی ممنوع

استاندار خراسان‌جنوبی از قیمت بالای برخی زمین‌ها برای واگذاری به طرح‌های گلخانه‌ای انتقاد کرد و گفت: اخذ پول‌های اضافی و نگاه انتفاعی در اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای ممنوع است.

اولتیماتوم استاندار برای توسعه کشت گلخانه‌ای: اخذ پول‌های اضافی و نگاه انتفاعی ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ستاد گلخانه‌ها و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور مسؤولان و به ریاست استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد.

محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی از افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای از ۶۷ هکتار به یک هزار هکتار خبر داد و اظهار داشت: اجرای این طرح بزرگ نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های متولی است.

وی بیان داشت: اجرای این طرح یک وظیفه و تکلیف برای همه دستگاه‌ها است لذا باید همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت اجرایی‌شدن این طرح قدم بردارند.

درگیر قوانین دست و پا گیر نشوید!

استاندار خراسان‌جنوبی خطاب به مسؤولان با تأکید بر اینکه باید ضوابط، بخشنامه‌ها و قوانینی پیدا کنید که حلال مشکلات مردم باشد و درگیر قوانین دست و پا گیر نشوید، ادامه داد: هیچ توصیه‌ای به کار غیرقانونی ندارم اما باید سراغ قوانین و ضوابطی برویم که مشکلات مردم را حل کند.

معتمدیان تمام منافع اجرای این طرح را برای مردم دانست و گفت: دولت به‌دنبال تصدی‌گری نیست و وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت بوده و هرگز به‌دنبال کسب درآمد نیستیم.

وی از قیمت بالای برخی زمین‌ها برای واگذاری به طرح‌های گلخانه‌ای انتقاد کرد و افزود: باید قیمت‌گذاری این زمین‌ها براساس اعتدال انجام و شرایط برای متقاضیان تسهیل شود تا مردم رغبتی برای ورود به این کار داشته باشند.

اخذ پول‌های اضافی و نگاه انتفاعی ممنوع

استاندار خراسان‌جنوبی اخذ پول‌های اضافی و نگاه انتفاعی در اجرای این طرح را ممنوع اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و تجربه بهره‌برداران این بخش، کار با سرعت بیشتری انجام و دستگاه‌های متولی نیز باید در واگذاری زمین و تسهیلات این واحدها را در اولویت قرار دهند.

معتمدیان ارائه آموزش در همه بخش‌های تولید محصولات گلخانه‌ای و بازاریابی را از ملزومات اساسی این بخش عنوان و مطرح کرد: با وجود مشکلات حمل و نقل زمینی و هوایی در استان باید زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای در استان فراهم شود.

وی با اشاره به ایجاد گمرک تخصصی محصولات گلخانه‌ای، تبیین کرد: توسعه گلخانه‌ها یکی از اولویت‌های توسعه اقتصادی و اشتغال استان است که باید در این ارتباط اتحادیه‌ها و تشکل‌هایی ایجاد شود.

اجرایی‌شدن ۶۸ مصوبه استاندار برای واحدهای تولیدی

داوود شهرکی رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی از برگزاری ۷۷ جلسه استانی و ۶۰ جلسه کارشناسی در حوزه کارگروه تسهیل خبر داد و گفت: در این جلسات ۳۷۴ پرونده بررسی شده که بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های مصوب اجرایی و ۴۰ درصد در مسیر اجرا است.

وی توضیح داد: بیشتر پرونده‌های اجرا نشده در مرحله ارائه وثیقه بوده که باید از سوی متقاضیان انجام شود و ۵۵ مورد نیز به‌دلیل عدم مراجعه متقاضی و یا مشکلات قانونی اجرا نشده و در مسیر پیگیری مجدد قرار گرفته است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی به بازدیدهای استاندار از شهرک‌های صنعتی اشاره و مطرح کرد: طی این بازدیدها ۹۰ مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد تاکنون فقط ۱۰ مورد اجرایی نشده و یا در مسیر عدم مراجعه متقاضی بوده، ۱۲ مورد در دست اجرا و ۶۸ مورد اجرایی شده است.

غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در رابطه با سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در استان، گفت: سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌‌ای در خراسان‌جنوبی ۷۵ هکتار است.

تولید ۹۵۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در استان

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در استان تولید شده است، بیان داشت: ارزش ریالی این محصولات ۳۸۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: بیشترین سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای به گوجه‌فرنگی و خیار اختصاص دارد و فلفل سبز، گیاهان دارویی و تولید نشاء از دیگر محصولات گلخانه‌ای تولید شده در استان هستند.

قوسی خاطرنشان کرد: تولیدات گلخانه‌ای استان به استان‌های تهران، خراسان‌رضوی و سیستان‌وبلوچستان ارسال می‌شود و همچنین محصولات ارسالی از تهران به روسیه و کشور‌های آسیای میانه صادر می‌شود.

انتهای پیام/69039/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول