اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان بارندگی اخیر خوزستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت : به واحدهای مسکونی شهری خسارت دیده در بارندگی اخیر خوزستان، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان بارندگی اخیر خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، عصر امروز در جریان بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی در آبادان، اظهار کرد: در حدود 2 ساعت 104 میلی متر باران و در مجموع 113 میلیمتر شاهد بارش بسیار سنگین بودیم که اقدامات خوبی در امدادرسانی به مردم صورت گرفت.

وی با اشاره به جلسه شب گذشته با حضور  نوبخت معاون رئیس جمهور، افزود:  مقرر شد تا تمام کسانی که چه در شهرها و یا روستاها منازل مسکونی شان در بارندگی اخیر آسیب دیده و نیاز به نوسازی و تعمیر دارد همچون سایر جاهایی که خسارت دیدند، امکاناتی در اختیارشان قرار گیرد و امیدواریم با توجه به گزارشات ارائه شده در جلسه دولت تصمیمات خوبی اتخاذ و به تصویب برسد.

وی به آغاز کار اجرایی و ارزیابی خسارات ناشی از بارندگی اخیر از سوی بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: آنچه که من در جریان بازدید از شهرهای آبادان و خرمشهر به عینه مشاهده کردم آنکه در این دو شهرستان کانال‌ها و حتی جوی‌ای انتقال روان آبهای سطحی وجود ندارد و نمی‌دانم که چرا به رغم بارندگی‌هایی شدید که خوزستان به خود می‌بیند چنین مسئله ای وجود دارد، در این باره بایستی یک تصمیم گیری و اقدام جدی انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: بخش عمده‌ای از شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر دچار مشکل است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد که امید می رود با برنامه ریزی که انجام شده و اقداماتی که بایستی در نهایت انجام شود. 

وی گفت: گزارشی که پیرامون مشکلات مبتلا به این دو شهر ارائه می‌کنیم و تامین اعتباری که صورت می‌گیرد، تا بتوانیم بخشی از آلام مردم را التیام ببخشیم، بحث کانال‌های انتقال روان آب‌ها و شبکه فاضلاب در آبادان بایستی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نجار در خصوص پرداخت وام‌های بلاعوض به خسارت دیدگان بارندگی اخیر گفت: برای پرداخت تسهیلات و وام به کسانی که منازلشان تخریب شده و نیاز به بازسازی و یا تعمیر دارد، اعتبار لازم پیش بینی شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد به طور مثال به خسارت دیدگان برای اسکان موقت شهری 12 میلیون تومان وام بلاعوض برای روستایی 10 میلیون تومان، 5 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض برای تامین لوازم معیشتی و زندگی پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین برای خسارت دیدگان در شهرها 50 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد و برای روستائیان 40 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/72058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول