اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

واکنش مردم به فیش‌های نجومی «دانشگاه رازی»/ وضعیت در دانشگاه علوم پزشکی بدتر است

بعد از انتشار فیش‌های نجومی مدیران دانشگاه رازی در خبرگزاری فارس، مردم این شهر واکنش گسترده‌ای به این مسئله نشان داده‌اند.

واکنش مردم به فیش‌های نجومی «دانشگاه رازی»/ وضعیت در دانشگاه علوم پزشکی بدتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در واپسین روزهای پاییز (30 آذرماه) در گزارشی، فیش‌های حقوقی رئیس و معاونان دانشگاه رازی در خبرگزاری فارس منتشر شد. انتشار اختصاصی آن، به سرعت مورد توجه مردم استان قرار گرفت و همین مسئله موجب شد که نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند.

با توجه به حساسیت موضوع، از مخاطبان خواستیم که نظرشان را در خصوص این مسئله بیان کنند.

نظرات مردم جالب توجه بود، به طوری که گفتند بخشی از کارکنان دانشگاه رازی ماهیانه 600 الی 700 هزار تومان دریافتی دارند و وضعیت پرداخت‌های نجومی در دانشگاه علوم پزشکی نیز به مراتب بدتر از دانشگاه رازی هست و از ما خواسته شد نسبت به این مسئله نیز واکنش نشان دهیم.

یک مخاطب فارس که خواست نامش اعلام نشود در واکنش به گزارش منتشره، بخش دیگری از مشکلات دانشگاه رازی را اینطور اعلام کرد: «توی همین دانشگاه نیروهای روزمزد هم هستند که ماهی 600 یا 700 هزار تومان دریافت می‌کنند بعد اضافه کار، بیمه روزهای تعطیل جمعه و...شامل حالشون نمیشه. خداوکیلی اگه اینها ده برابر هم بیشتر از این ها حقوق بگیرند باز اون رقم نمیشه خودشون با این رقم‌ها می تونن زندگی کنند؟»

فرد دیگری که خود را «دانشجو» اعلام کرده، نوشته است: «این همه پول را بابت کارهایی می گیرند که تازه تمام آن ها را انجام نمی دهند!»

البته مسئله فیش‌های نجومی مختص به دانشگاه رازی نیست. این را مخاطبی با اسم «سالار» در میان گذاشته و در بخش نظرات نوشته: «کاشکی یه سری هم به فیش‌های مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و دریافتی‌های آنان میزدی. ضمنا این ارقام جدای از حق التدریس آقایان می باشد که به طور معمول کمتر از ماهی شش هفت میلیون تومان نیست.»

مخاطب دیگری در ادامه نظرات عنوان کرده که او و بسیاری از دوستانش مدرک دکتری دارند اما باز هم بیکارند و عنوان کرده که افرادی که حقوق نجومی می‌گیرند از آن‌ها توانمندتر نیستند. این مخاطب برای فارس نوشته: «من و بسیاری از دوستانم با مدرک دکتری و زندگی متاهلی در این شرایط اقتصادی بیکاریم....این افراد توانمندتر از امثال ما نیستند».

یکی دیگر از هموطنان که خود را «دانشجوی علوم پایه» معرفی کرده در بخش نظرات گزارش اعلام کرده که مسئولین دانشگاه دانشجویان بسیجی را اذیت می‌کنند. او نوشته: «رئیس دانشگاه رازی واقعا بچه های بسیج رو اذیت میکنه. بعد از اینکه فیش هاشون رو فارس رسانه ای کرده حالا در به در دنبال جلسه با بسیج و بچه های انقلابین. میگن بیایید مشکلاتمون رو حل کنیم. دست مریزاد به فارس، دست مریزاد.»

البته بازخورد انتشار فیش‌های نجومی دانشگاه رازی محدود به کرمانشاه نشده و بسیاری از هموطنان آن را دیده‌اند. یکی از مخاطبان که خود را «شهروند خوزستان» معرفی کرده در بخش نظرات این گزارش نوشته: «دولت میخواست سامانه حقوق مدیران را راه اندازی کند چه شد. مطمئن باشید تا پایان این دوره انجام نمیشود! الان حقوق و مزایا یک مدیر (شامل اضافه کاری و ...) باید هفت برابر یک کارگر باشد که در سال 98 میشود 9 میلیون هر کس با این مبلغ توانست خدمت کند و مدیریت کند بسم ا ... در غیر اینصورت سه حالت دارد 1- برود در بخش خصوصی مدیر شود که اگر بخش خصوصی 50 میلیون هم داد نوش جانش که مطمئن باشید نمیدهد و مو را از ماست بیرون میکشد 2- برود و اگر قبولش دارند در سایر کشورها مدیریت کند که هم افتخارش برای ایران استو هم ارز آوری دارد 3- برود و در کنار همسر و فرزندانش باشد و به آنها خدمت کند.»

بیشتر بخوانید:
رونمایی از حقوق‌های نجومی در «دانشگاه رازی» کرمانشاه + سند

دریافتی مدیران دانشگاه رازی طی سه ماه (از فرودین تا خرداد) به ریال آورده شده و در نهایت مجموع دریافتی این سه ماه برای درک صحیح به تومان جمع بندی شده است. بر اساس جزییات موجود، در این بین فقط «جمال فتح اللهی» حقوق نسبتاً متعارفی دریافت کرده است.

بر اساس جدول، مجموع دریافتی 5 تن از مدیران این دانشگاه طی سه ماه بیش از 300 میلیون تومان است که عدد بسیار قابل توجهی است. در واقع و با معیار قرار دادن همین حقوق 300 میلیونی برای سه ماه، این 5 مسئول دانشگاه رازی در سال (منهای  پاداش، عیدی و...) سالیانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان حقوق می‌گیرند!

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول