اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ناصری: همه برای پول استراماچونی بسیج شده اند/ یک عده مافیای فوتسال هستند

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتسال گفت: با وجود باندهای مافیایی مختلف، هیچ تغییری در این حوزه صورت نمی‌گیرد.

ناصری: همه برای پول استراماچونی بسیج شده اند/ یک عده مافیای فوتسال هستند

رضا ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در رابطه با شرایط این روزهای فوتسال و کوچ بازیکنان ایرانی به خارج از کشور اظهار داشت: دیگر زنگ خطری وجود ندارد و این خود خطر است که با آن مواجهیم. حواشی فوتسال و شرایط اقتصادی آنقدر زیاد شده که همه به ما مثل یک بچه سرراهی نگاه می‌کنند و همه چیز به فوتبال وابسته شده است.

* همه بسیج شده اند پول استراماچونی داده شود

وی ادامه داد: صحبت‌هایی که می‌کنم، انتقاد نیست و فقط به خاطر دل‌سوزی به این رشته است. در فوتسال آنقدر کاستی‌ها زیاد شده که همه به دنبال مطرح کردن خود هستند. پیشکسوتان در کجا قرار دارند؟ 2 ماه دیگر قرار است در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشیم اما همه در کشور بسیج شده به دنبال حقوق استراماچونی و ویلموتس هستند. آنقدر که ما در مورد خارجی‌ها بحث می‌کنیم در رابطه با ایرانی‌ها بحث نمی‌کنیم. چرا برای پرداخت پاداش بازیکنان بسیج نمی‌شوند؟

* قواعد بین المللی را بلد بودیم به این روز نمی افتادیم

سنگربان سابق تیم ملی تصریح کرد: تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی قبل سوم دنیا شده است. مسؤولان ورزشی به خصوص فدراسیون، کمیته فوتسال و ... همه در خواب به سر می‌برند و همانطور که گفتم، فقط به دنبال حقوق سرمربیان استقلال و تیم ملی هستیم. اگر حرفه‌ای عمل می کردیم، قرارداد این مربیان را هم حرفه‌ای منعقد می‌کردیم. اکنون، گرهی که باید با دست باز می‌شد، به یک گره کور تبدیل شده است. اگر قواعد حرفه‌ای و بین المللی رعایت می شد، به این روز نمی‌افتادیم.

*به فریاد فوتسال برسید

ناصری افزود: از آقایان درخواست می‌کنم که به فریاد فوتسال برسید؛ قبل از اینکه این رشته فوت کند. دلم می‌سوزد وقتی می‌بینم بازیکنانی که این همه برای آنها سرمایه‌گذاری شده، روانه کشورهای عربی، آذربایجان و... که در حد نام فوتسال ایران هم نیستند، می‌شوند. شنیدم بعضی از این بازیکنان در حال تغییر تابعیت خود هستند. مسئولان باید به دنبال یک راه حل مناسب باشند. ما هستیم که مغزها و سرمایه‌ها را روانه این کشورها می‌کنیم.

*یک عده در فوتسال مافیا هستند

 پیشکسوت فوتسال عنوان کرد: در همه جا بازرسی وجود دارد اما در ورزش، به خصوص فوتسال، چنین چیزی وجود ندارد. یک تعداد آدم خاص هستند که مثل مافیا عمل می کنند. مدتی این باند در رأس کار قرار دارد و مدت دیگری یک باند دیگر. در آخر می‌بینیم که هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد. هر موقع هم که می‌خواهم حرفی بزنم، مورد هجمه قرار می‌‌گیرم.

* ملی پوشی هست که مستاجر است و جوابش کرده‌اند

وی افزود: فوتسال باید مستقل باشد و یک فدراسیون مجزا داشته باشد. اگر بتوانیم خونی تازه در این رشته باز کنیم، قطعاً بهتر می‌توانیم موفق شویم. تا وقتی که مدیری از انتقاد، پیشنهاد و تغییرات بترسد، این حال و روز فوتسال ما است. چند بار گفته‌ام وای به روزی برسد که فقط ما به دنبال نتیجه گرفتن باشیم که الان هم چنین است.

ناصری اظهار داشت: یادم است اولین خبر رسانه‌های کشور فوتسال بود اما الان برعکس شده و فوتبال جایش را گرفته است. وقتی فدراسیون می‌خواهد نسبت به سایر فدراسیون‌ها برتری نشان دهد، نام فوتسال آقایان، بانوان یا ساحلی را مطرح می‌کند. از فدراسیون این سؤال را دارم چرا پاداش سال‌های قبل بازیکنان تیم ملی پرداخت نشده؟ من هم این وضعیت اقتصادی و شرایط تحریم‌ها را درک می‌کنم اما فکر نکنم پاداش این بازیکنان آنقدر زیاد باشد که نتوان پرداخت کرد. بازیکن تیم ملی سراغ دارم که مستأجر است و به دلیل نداشتن پول پیش، صاحبخانه آن را جواب کرده و زندگی اش مختل شده است. آیا به نظر شما این بازیکن می‌تواند از نظر شرایط روحی و تاکتیک‌پذیری برای تیم مفید باشد؟

* امثال شمسایی ها و حیدری ها و ابطحی ها کجا هستند؟
ناصری گفت: کجا هستند شمسایی‌ها، حیدری‌ها، ابطحی‌ها، شمس‌ها، خوراکچی‌ها و رعدی‌ها، داداشی‌ها و ... که اسمشان در حال حاضر در ذهنم نیست؟ آیا برای این عزیزان در کشور هزینه نشده؟ چرا این مافیا نمی‌گذارند مدتی هم این پیشکسوتان سکاندار باشند؟ مربی سراغ دارم که خودش خرج تیم را در لیگ می‌دهد که فقط بتواند به عنوان سرمربی روی نیمکت بنشیند. این شخص اصلاً فوتسال بازی نکرده و هیچ چیزی از این رشته نمی‌داند و فقط مدرک مربی‌گری دارد. به نظر شما این سرمربی می‌تواند در لیگ موفق باشد؟ آیا اندوخته ای دارد که به بازیکنانش بیاموزد؟ امیدوارم بار دیگر آقایان مافیا به انتقاد از من نپردازند. باز هم تکرار می‌کنم اگر حرفی هم می‌زنم، به عنوان پیشنهاد و دلسوزی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول