اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

معرفی راه یافتگان عکاسی به جشنواره تئاتر فجر/حسین علیزاده «آقای اشمیت کیه؟» را افتتاح می‌کند

58 هنرمند عکاس به همراه 70 اثر به مرحله پایانی مسابقه و نمایشگاه عکس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

معرفی راه یافتگان عکاسی به جشنواره تئاتر فجر/حسین علیزاده «آقای اشمیت کیه؟» را افتتاح می‌کند

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سیامک زمردی مطلق مدیر بخش مسابقه و نمایشگاه عکس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به همراه هیات داوران این بخش متشکل از محمود کلاری، سیف الله صمدیان و آتیلا پسیانی از میان 807 اثر رسیده از 170 عکاس،70 اثر را شایسته حضور در بخش پایانی دانستند.

بنابر این گزارش، بخش مسابقه عکس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، از میان170 عکاس و 807 عکس ارسال شده، شاهد مشارکت 124 عکاس و 609  عکس از تهران و مشارکت 17 شهرستان، 46 عکاس و 198 عکس از آن ها بوده است. 
اسامی عکاسان راه یافته به مرحله پایانی به ترتیب حروف الفبا به این شرح است : پریناز آل اقا (2عکس) از شهر تهران، نیلوفر آستا (2عکس) از شهر تهران، شهریار اکبریه (2عکس) از شهر تهران، رز ارغوان (2عکس) از شهر تهران، پیام احمدی کاشانی (1عکس) از شهر تهران، علی اصغر اظهاری خوشکار (1عکس) از شهر تهران

حسین اسماعیلی(1عکس) از شهر تهران، کیمیا بیونقی(1عکس) از شهر مشهد، مرجانه پورحسین(1عکس) تهران، همایون تمدن (1عکس) از شهر تهران، مونا تهرانی مؤید (1عکس) از شهر تهران، جمال الدین تیموری (1عکس) از شهر تهران، مونا توانایی (1عکس) از شهر تهران، رضا جاویدی (2 عکس) از شهر تهران، محبوبه جندقی (1عکس) از شهر قم

مریم جعفری نمین (1عکس) از شهر تهران، نیلوفر جوانشیر (1عکس) از شهر تهران، کامران چیذری (1عکس) از شهر تهران، حسین حاجی بابایی (1عکس) از شهر تهران، شیوا خدابخش (1عکس) از شهر تهران، کیومرث خوش صفت (1عکس) از بندر عباس، تینا دلنوازی (1عکس) از شهر تهران، شهریار دبیری (1عکس) از شهر تهران، عماد دولتی (1عکس)از شهر تهران، حسین دادش زاده(1عکس) از شهر رشت، بهناز دستجردی (1عکس) از شهر تهران، حمید رضایی (1عکس) از شهر تهران، تایماز رضوانی(1عکس) از شهر تهران

سامان رحمت آبادی (1عکس) از شهر تهران، عماد الدین رحمتی (1عکس) از شهر مشهد، سلاله رویدشتی (2 عکس) از شهر اصفهان، مریم رحمانی (1عکس) از شهر تهران، پریچهر ژیان (2عکس) از شهر تهران، شیدا شکوهی دولت ابادی (1عکس) از شهر تهران، محمدصادق عباسی (2 عکس) از شهر تهران، لیلی صدیق (1عکس) از شهر تهران، صالحه صادق زاده (1عکس) از شهر تهران، سهیل صحرانورد (1عکس) از شهر تهران، 
نفیسه صادقیان (1عکس) از شهر تهران، زهره ضیائی (1 عکس) از شهر تهران

علیرضا عقبایی(پارسا تاک) (1 عکس) از شهر تهران، مریم قهرمانی زاده (2عکس) از شهر تهران، ساینا قادری تفرشی (1 عکس) از شهر تهران، سیده الهه قاسمی (1عکس) از شهر مشهد، فائزه کرمی نوری (1عکس) از شهر تهران، کاوه کرمی (1عکس) از شهر تهران، آرمین کرمی (1عکس) از شهر تهران، محبوبه کریمی (1عکس) از شهر اصفهان، مهسا کمالی (1عکس) از شهر تهران، کیارش مسیبی (3عکس) از شهر تهران، مریم ملک مختار (2عکس) از شهر تهران، سید علی میرعمادی(1عکس) از شهر اصفهان، مهدی مصباحی (1 عکس) از شهر مشهد، جمال میرزایی (1عکس) از شهر تهران، وحید مشایخی (1عکس) از شهر تهران، گلدیس نمازیان (1عکس) از شهر تهران، بهاره نیک پور (1عکس) از شهر تهران، جعفر واله (1عکس) از شهر مشهد

گفتنی است برندگان این بخش در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند. 
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از10 تا 20 بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

*حسین علیزاده «آقای اشمیت کیه؟» را افتتاح می‌کند

نمایش «آقای اشمیت کیه؟» با حضور حسین علیزاده، موسیقیدان بزرگ کشور، چهارشنبه چهارم دی ماه افتتاح خواهد شد.

سهراب سلیمی این نمایش را در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر روی صحنه می‌برد. سباستین تیری، این نمایشنامه را نوشته و شهلا حائری مترجم آن است. ایرج راد، شهره رعایتی، میثم رازفر، سینا خدابخشی به‌عنوان بازیگران این نمایش معرفی شده‌اند.

صبا علیزاده نیز  موسیقی و طراحی افکت این نمایش را برعهده دارد. به گفته سلیمی کارگردان اثر، موسیقی در این نمایش مانند سایر کاراکترها صاحب شخصیت بوده و طراحی مخصوصی در هر صحنه از نمایش دارد. 

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از امیرحسین قدسی طراح صحنه، شهره رعایتی مشاور کارگردان و طراح لباس، رضوان عباسی منشی صحنه، معصومه علی‌نژاد مدیر صحنه، مصطفی حمیدی‌فر هماهنگی گروه، بهزاد مرتضوی مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات. «آقای اشمیت کیه؟» در تماشاخانه جوانمرد به نشانی خیابان سمیه، بعد از نجات‌اللهی، پلاک ۲۶۰، خانه تئاتر اجرا خواهد شد.

*«فردای شب» در کارگاه نمایش تئاتر شهر

«فردای شب» نوشته و کار جواد اسفندیاری هفته ی پایانی اجرای خود در کارگاه نمایش تئاتر شهر را پشت سر می گذارد.

اسفندیاری، نویسنده و کارگردان نمایش فردای شب که این روزها در قالب اولین اثر پروژه «رویدادهای اجرایی – پژوهشی کارگاه نمایش» مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته درباره تجربه مواجهه گروه اجرایی با مخاطب های این اثر توضیح داد: رویکرد ما تجربی است و از طریق یک منظر پژوهشی به این اجرا دست پیدا کرده ایم ؛ از این رو مخاطبان ما خاص و به دور طرفداران سرگرمی و اجراهای عام پسند است.

کارگردان نمایش «فردای شب» خاطر نشان کرد: اجرای محدود نمایش «فردای نیست» در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر قطعا به منزله پایان کار این اجرای پژوهشی نیست بلکه این اجرا در قالب یک پروژه بلند مدت طراحی شده که خیلی خوشحالیم کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهرآغازگر آن است.

نخستین اثر تولیدی پروژه «رویدادهای اجرایی پژوهشی کارگاه نمایش» از روز یکشنبه 24 آذر ماه ساعت 18 با اجرای نمایش «فردای شب» به کارگردانی جواد اسفندیاری روی صحنه رفته و تا روز 6 دی ماه به اجرای خود ادامه می دهد.

سه اجراگر پروژه ی فردای شب، مژده دایی، مونا سهراب حقیقت، فرنوش نیک اندیش با هدایت و کارگردانی جواد اسفندیاری از 24 آذر تا 6 دی 98 در کارگاه نمایش واقع در مجموعه ی تئاترشهر این تجربه را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.

*«فراکتال» در بوته نقد 

نمایش «فراکتال» دوشنبه ۲ دی ماه در دوشنبه‌های نقد توسط رضا آشفته و دکتر شهرام خرازی ها نقد می‌شود . این نمایش به کارگردانی و طراحی مهدی سقا و مجری طرحی آرش فصیح در کارگاه دکور بنیاد رودکی با بازی مژده قربانی، آرزو صیدافکن، امیر بابا، شادی شیرمردی، پوریا خوش بین، کیا ثلاثی به روی صحنه می رود .

در خلاصه اثر چنین آمده است « مردگان از خاک بر می خیزند و  تلاش می کنند تا خانه متروکه ای که در آن ساکن هستند را تعمیر کنند، آنها برانژه را که تنها فرد زنده خانه متروک است را نیز به مردن دعوت می کنند.» 

فراکتال تا ۲۲ دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ در کارگاه دکور تالار حافظ به روی صحنه می‌رود ، بلیت‌های این اثر در سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com به فروش می‌رسد .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول