اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

دریادار تنگسیری: اعضای بسیج دریایی به ۱۷ هزار نفر خواهد رسید

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اعضای بسیج دریایی در آینده نزدیک به ۱۷ هزار نفر خواهد رسید، گفت: این افراد پیش از این در بسیج عضویت نداشته اند.

دریادار تنگسیری: اعضای بسیج دریایی به ۱۷ هزار نفر خواهد رسید

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی با برنامه تلویزیونی سپاه با اشاره به اقدامات نیروی دریایی سپاه در سیل ابتدای سال،‌گفت: تمامی ساحل نشینان ما اعم از شیعه و سنی برای امدادرسانی در سیل ابتدای سال حضور داشتند و شبانه روز کار کردند و پس از آن به این نتیجه رسیدیم که می شود با بسیج دریایی کارهای بسیار بزرگی را انجام داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اعضای بسیج دریایی در آینده نزدیک به ۱۷ هزار نفر خواهد رسید، گفت: این افراد پیش از این در بسیج عضویت نداشته اند.

وی افزود: در جریان سیل، ۳۰۴ فروند شناور را به مناطق سیل زده منتقل کردیم که بیش از ۱۴۸ فروند از این شناورها، مردمی بود که عموما در استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و بخشی از سیستان و بلوچستان به مناطق سیل زده منتقل شد.

دریادار تنگسیری با اشاره به کمک‌های نیروی دریایی سپاه به صیادان و مقابله این نیرو با موضوع صید ترال، گفت: یکی از مشکلات شناورهایی که در اقیانوس هند و دریای عربی صیادی می‌کنند، نداشتن یخ و انبار برای نگهداری ماهی های صید شده است که به همین دلیل باید مسیر طی شده را بازگردند و از این نظر صیادی برای آنها مقرون به صرفه نیست، ما می توانیم شناورهایی را در اختیار این عزیزان قرار دهیم که به آنها یخ و آذوقه برساند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: به مجموعه قایق سازی‌مان هم گفته‌ایم که کار ساختن قایق‌های صیادی را آغاز کنند تا از اینها در حوادث استفاده کنیم و از سوی دیگر در زمینه‌های اقتصادی این قایق ها را در اختیار جوانان برای صیادی قرار دهیم.

** شناورهای بیگانه حق پرسش و پاسخ از شناورهای ایرانی را ندارند

گفتنی است، در بخشی از برنامه تلویزیونی سپاه، ایستگاه کنترل نیروی دریایی سپاه در اعلامی عمومی بر روی ایستگاه رادیویی بین المللی اعلام می‌کند: شناورهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف حق هیچگونه توقیف، بازرسی، و پرسش و پاسخ از شناورهای صیادی و تجاری ایرانی را در آبهای سرزمینی و منطقه انحصاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ندارد و چنین اقدامی خلاف منافع و حقوق جمهوری اسلامی ایران بوده و نقض صریح قوانین بین المللی و ممنوع است.

همچنین در این اعلام از شناورهای ایرانی خواسته شده است در صورت مواجهه با چنین موضوعی ضمن عدم همکاری با آنها مراتب را بر روی کانال ۱۶ به شناورهای گشتی نیروی دریایی سپاه اطلاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول