اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صدور سالانه 20 میلیون دفترچه بیمه سلامت/ برخورداری ۵۵ درصد افراد از بیمه رایگان

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه سالانه 20 میلیون دفترچه بیمه سلامت در کشور صادر می‌شود، گفت: حدود ۳۴ میلیون نفر زیرپوشش رایگان بیمه سلامت هستند.

صدور سالانه 20 میلیون دفترچه بیمه سلامت/ برخورداری ۵۵ درصد افراد از بیمه رایگان

طاهر موهبتی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان بابل با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ دفتر پیشخوان در کشور خدمات بیمه سلامت را ارائه می‌کنند، اظهار کرد: سالانه فقط برای تمدید، تعویض و صدور اولیه ۲۰ میلیون دفترچه در کشور صادر می‌شود.

وی افزود: در رابطه با پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی که از ۱۳ آبان ماه آغاز شد با تاخیر چند روزه نتیجه ارزیابی ابلاغ و از طریق پیامک به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه در این طرح در مرحله نخست برای ۴۸۰ هزار نفر ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: مراجعات مردم برای بیمه در این طرح تاکنون ۹۰۰ هزار نفر بوده که این امر تداوم پیدا می‌کند و مردم ۶ ماه فرصت دارند در این پوشش اجباری مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است همه آحاد مردم در این فرصت مراجعه و از تسهیلات یارانه بیمه سلامت بهره‌مند شوند،خاطرنشان کرد: از زمان ثبت‌نام و درخواست بیمه سلامت یک دوره ۱۰ روزه انتظار در نظر گرفته می‌شود و بعد از آن افراد زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

موهبتی یادآور شد: طبق فرایند ارزیابی بین ۵۰ تا ۵۵ درصد افراد از بیمه رایگان برخوردار می‌شوند که براساس ارزیابی که تا به امروز شده است نشان دهنده توجه حاکمیت به اقشار کم درآمد و نیازمند است.

وی ادامه داد: افراد برای اجرای بیمه رایگان سلامت می‌توانند به سایت سازمان بیمه سلامت یا پیشخوان دولت مراجعه کنند و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بررسی اموال، دارایی و درآمد آنان، دهک متقاضی را به سازمان بیمه اعلام می‌کند و مشخص می‌شود که آیا فرد مشمول یارانه دولت و بیمه رایگان قرار می‌گیرد یا باید حق بیمه را پرداخت کند.

موهبتی با اشاره به اینکه روش‌های ناکارآمد گذشته باید اصلاح شود، گفت: حدود ۳۴ میلیون نفر زیرپوشش رایگان بیمه سلامت هستند که ۱۸ هزار میلیارد تومان برای ما بار مالی دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول