اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آیت‌الله صفایی: سهم ۵۰ درصدی جوانان بوشهری در نفت و گاز رعایت نشده است

امام جمعه بوشهر گفت: برای اقتصاد کرانه‌ای هم مواد اولیه و هم قابلیت استحصال و تبدیل و هم زمینه توزیع و صدور و مدیریت بازرگانی آن فراهم است.

آیت‌الله صفایی: سهم ۵۰ درصدی جوانان بوشهری در نفت و گاز رعایت نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به موقعیت راهبردی و ویژه استان بوشهر اظهار داشت: از همان آغاز تمدن ایلامیان و بعد از آن تمدن سیراف این موقعیت خود را نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تمدن سیراف حوزه خلیج فارس و حتی خاورمیانه و حوزه آبراه‌های بین‌المللی را تحت تأثیر خود قرار داده ابراز داشت: این استان یکی از استان‌های هدف برای استعمارگران بوده و همیشه یک نقش تعیین کننده برای ایران و منطقه داشته است.

وی با اشاره به تهاجم انگلستان به استان بوشهر گفت: این کشور استعمارگر چهار بار به بوشهر حمله کرد اما علما و سرداران این استان نگذاشتند ذره‌ای از آب و خاک این میهن به دست استعمارگان و بیگانگان بیافتد.

صفایی بوشهری به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد و بیان داشت: این استان پایتخت انرژی است و از ظرفیت‌های دیگری همچون نیروگاه شیلات، آبزی پروری و کشاورزی برخوردار است.

وی استان بوشهر را استانی مستعد در عرصه رشد و پیشرفت اقتصادی با نگاه تولید ناخالص ملی است دانست و با تاکید بر اقتصاد کرانه‌ای گفت: پرارزش‌ترین جغرافیای توسعه اقتصاد، جغرافیای کرانه است.

صفایی گفت: برای اقتصاد کرانه‌ای هم مواد اولیه و هم قابلیت استحصال و تبدیل و هم زمینه توزیع و صدور و  مدیریت بازرگانی آن فراهم است؛ استان بوشهر سهم بالایی در اقتصاد کشور دارد اما با این همه ثروتی که این استان برای کشور تولید می‌کند، توسعه ثروت و رفاه عمومی در این استان وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: سوال این است که با این همه ثروتی که استان بوشهر برای کشور تولید می‌کند، توسعه ثروت و رفاه عمومی در این استان وجود دارد یا نه؟ متأسفانه این معنا نیست و استان بوشهر نیاز دارد که همه مسئولان کشور نسبت به نیازهای این استان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در خصوص عدم رعایت اختصاص سهمیه اشتغال مردم بومی استان بوشهر در صنایع کلان اظهار داشت: مصوبه اشتغال حداقل 50 درصدی که به صنایع کلان استان بوشهر اختصاص داده شده است باید رعایت شود و  فرزندان این استان حداقل 50 درصد از کرسی‌های شغلی صنایع بزرگ موجود در استان را داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم اهتمام مسؤولان کشور نسبت به نیازهای این استان گفت: یکی از این راه حل‌ها تدوین بانک اطلاعاتی مناسب و برنامه ریزی جامع برای توسعه و پیشرفت اقتصادی است و در صورت تحقق این امر می‌توان گفت که رشد و حرکت و پیشرفت در استان یک مسیر دانایی محور دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول