اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

وحدت حوزه و دانشگاه به معنای حاکمیت یک تفکر واحد بر هر دو مجموعه است

امام‌جمعه بخش بهمن گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای حاکم شدن یک تفکر و یک ایدئولوژی واحد بر هر دو مجموعه و به معنای جهت‌گیری هر دو مجموعه در یک سمت‌وسو است.

وحدت حوزه و دانشگاه به معنای حاکمیت یک تفکر واحد بر هر دو مجموعه است

حجت‌الاسلام رضا علیزاده در حاشیه همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور طلاب و دانشجویان عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: امام خمینی (ره) وحدت حوزه و دانشگاه را از بزرگ‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمردند؛ اما اول باید دانست که وحدت حوزه و دانشگاه به چه معناست.

امام‌جمعه بخش بهمن اذعان کرد: پس از طرح عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، تعاریف بسیار و دیدگاه‌های مختلفی بیان شد و عده‌ای تصور کردند که مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه این است که برخی علوم حوزوی در دانشگاه و برخی علوم دانشگاهی در حوزه تدریس شود.

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: عده‌ای نیز فکر کردند برخی اساتید دانشگاه در حوزه حضور پیدا کنند یا اینکه حوزویان در فضای دانشگاه حاضر شوند و گروهی دیگر را این عنوان را به معنای وحدت سیاسی و اجتماعی تلقی کردند. باوجوداینکه موارد فوق از جمله مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه است؛ اما قطعاً این مقدار کافی نیست.

علیزاده ادامه داد: منظور حضرت امام این نبوده که حوزویان، دانشگاهی و دانشگاهیان حوزوی شوند؛ بلکه به نظر بزرگان، وحدت حوزه و دانشگاه به معنای حاکم شدن یک تفکر و یک ایدئولوژی واحد بر هر دو مجموعه و به معنای جهت‌گیری هر دو مجموعه در یک سمت‌وسو است.

وی با بیان اینکه نظام حاکم نظام الهی است و جهت‌گیری حوزه و دانشگاه باید الهی باشد خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که دارند به منزله دو بال علم و دین برای کشور هستند و فقدان هر یک می‌تواند موجب کارآمدی نسبی دیگری شود.

امام‌جمعه بخش بهمن ابراز کرد: وجود علماء، پزشکان، منجمان، ریاضیدانان بزرگ تاریخ ما که امروز نامشان در دنیا مطرح است جزء علماء بالله و صاحبان دین و متفکران دینی بودند که این نشان می‌دهد در کشور ما هزار سال علم و دین کنار یکدیگر بودند.

حجت‌الاسلام علیزاده یادآور شد: از زمانی که اروپایی‌ها، غربی‌ها و سیاستمداران صهیونیست و متفکرانی که برای نابودی اسلام نقشه می‌کشیدند دانش را همراه با سیاست وارد کشور کردند، علم را از دین جدا کرده و در نتیجه رشته دین یک رشته خالی از علم و رشته علم خالی از دین شد.

علیزاده با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید برای هدف مهم حفظ نظام الهی وحدت داشته باشند، گفت: امروز با وجود متحد شدن دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، وحدت دو نهاد مذکور بیش از گذشته احساس می‌شود؛ چراکه در جنگ اراده و باورها تمام دنیا علیه ایران بسیج شده‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه دشمن این است که با ایجاد شبهه و شایعه علیه اسلام، دین، نظام، روحانیت و ایجاد اختلاف بین جامعه حوزوی و دانشگاهی به اهداف خود برسد؛ اما به فضل خدا موفق نخواهد شد.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول