اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات از سودان و چاد برای «حفتر» نیروی کمکی فرستاد

پایگاه خبری «العربی الجدید» از اقدام امارات عربی متحده در اعزام 700 شبه نظامی از سودان و چاد برای کمک به ژنرال حفتر، رئیس تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی برای تشدید حملاتش علیه پایتخت لیبی خبر داد.

امارات از سودان و چاد برای «حفتر» نیروی کمکی فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «العربی الجدید» روز دوشنبه گزارش داد، در بحبوحه درگیری‌های شدید در اطراف طرابلس، پایتخت لیبی میان نیروهای دولت وفاق ملی که مورد حمایت جامعه بین المللی است، با شبه نظامیان تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر»، کار سربازگیری از میان آفریقایی‌ها و مزدوران توسط امارات عربی متحده که حامی اصلی حفتر است، با هماهنگی دولت مصر ادامه دارد.

در همین راستا منابع مطلع در گفت‌وگو با العربی الجدید خبر دادند: «پانصد فرد مسلح سودانی وارد شهر بنغازی که تحت کنتزل حفتر است، شدند و قرار است از آنجا به محورهای نبرد در طرابلس منتقل شوند.»

گفته شده است که این اقدام در راستای توافق قبلی میان ابوظبی و «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» رئیس نیروهای پشتیبانی سریع سودان است، که در حال حاضر معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان است. بر اساس این توافق سودان، افراد مسلح برای حمایت از ژنرال حفتر و تسهیل تسلط وی بر پایتخت، به لیبی اعزام می‌شوند.

به گفته منابع العربی الجدید، عناصر مسلحی که حمیدتی آنها را به خاک لیبی فرستاده است، تحت آموزش استفاده از سلاح‌های سبک و اصول درگیری قرار گرفته‌اند و از مناطق تحت نفوذ در دارفور و برخی مناطق همجوار آن جذب شده‌اند.

بر اساس این گزارش، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از روابط محکمی با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و حاکم فعلی امارات برخوردار است. این ارتباط در چارچوب روابط تجاری و دیگر روابط مرتبط با حمایت امارات در مناطق مورد مناقشه‌ای در آفریقاست که ابوظبی در آنجا حضور دارد.

به گفته منابع العربی الجدید، این برای دومین بار است که حمیدتی به لیبی نیرو فرستاده است. بار قبل در ژوئیه گذشته او یک هزار شبه نظامی را به لیبی اعزام کرد.

این منابع خبر دادند: «همزمان با رسیدن شبه نظامیان حمیدتی، ۲۰۰ شبه نظامی دیگر وابسته به گروه "التناوب و الوفاق" چاد هم وارد لیبی شدند. به خصوص که ابوظبی اخیرا هم پول‌های تازه‌ای را در اختیار حفتر قرار داده تا آتش نبرد طرابلس را شعله‌ور کند و اجازه ندهد نیروهای دولت وفاق ملی و حامیانش به هیچ پیروزی دست بیابند.»

به گفته این منابع با رسیدن شبه نظامیان چادی وابسته به گروه موسوم به التناوب و الوفاق به لیبی شمار شبه نظامیان این کشور که در لیبی حاضر هستند به ۹۰۰ نفر رسیده است، در حالی که دیگر گروه‌های مسلح چادی هم در لیبی نیرو دارند.

این منابع دلیل اعزام نیروهای جدید و حرفه‌ای به لیبی را ناکافی خواندن شبه نظامیان وابسته به حفتر و نبود وقت کافی برای سربازگیری از میان لیبیایی‌ها خوانده و گفته‌اند: «مصر مخالف فرستادن نیروی پیاده نظام به لیبی و ورود به نبردی مستقیم با لیبی است، زیرا بیم این را دارد که حوادث حضورش در یمن تکرار شود. نظامیان مصری حاضر در خاک لیبی فقط مامور آموزش نیروها یا برنامه ریزی برای عملیات نظامی در اتاق‌های عملیاتی هستند.»

انتهای پیام/ق
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول