اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات داخلی حزب نتانیاهو لغو شد

دیوان داخلی حزب لیکود با پذیرش استدلال نتانیاهو، اعلام کرد برای تعیین ترکیب فهرست انتخاباتی این حزب، دیگر انتخاباتی برگزار نمی‌شود و همان فهرست پیشین در انتخابات پیش رو نیز حضور خواهد داشت.

انتخابات داخلی حزب نتانیاهو لغو شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیوان داخلی «لیکود»‌ به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای خلاف تصمیم چند روز پیش، اعلام کرد که انتخابات درون‌حزبی برای تعیین ترکیب فهرست انتخاباتی را لغو کرده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، بر اساس این تصمیم، لیکود در انتخابات پیش رو با همان فهرستی شرکت خواهد کرد در انتخابات پیشین نیز حضور داشت. با این وجود انتخابات درون‌حزبی برای تعیین وضعیت ریاست حزب، همچنان در موعد مقرر، یعنی روز پنج‌شنبه، برگزار می‌شود. 

«گیدئون سعر» عضو ارشد لیکود و رقیب نتانیاهو برای در دست گرفتن ریاست این حزب در انتخابات درون‌حزبی، این تصمیم دیوان داخلی را پذیرفته و گفت که تمایلی برای اعتراض به آن ندارد.

تایمز اسرائیل نوشته است که اصرار نتانیاهو برای ثابت نگه داشتن فهرست انتخاباتی ظاهرا با هدف جلب آرای کسانی صورت گرفته که جایگاه خود در فهرست انتخاباتی را در معرض خطر می‌دیده‌اند. نتانیاهو با رفع این خطر، عملا تلاش کرده تا آن‌ها را در انتخابات درون‌حزبی به حامیان خود بدل کند.

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال اخیر قرار است در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار شود. این اتفاق بعد از آن می‌افتد که نتانیاهو و «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول