اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات‌هایش متهم کرد

دولت مکزیک از احتمال جاسوسی و نظارت سرویس‌های امنیتی بولیوی از سفارتخانه این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرد.

مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات‌هایش متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه مکزیک شامگاه دوشنبه اعلام کرد که از نظارت بیش از حد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بولیوی از سفارتخانه خود در سوکره (پایتخت بولیوی) عمیقا نگران است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای دولت بولیوی را به ارعاب دیپلمات‌های خود در سوکره و نظارت بیش از حد بر اقامتگاه سفیر و ساختمان سفارتخانه خود در این کشور متهم کرد.

وزارت خارجه مکزیک با بیان اینکه حدود 150 نیروی امنیتی و اطلاعاتی هم‌اکنون دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک این کشور در بولیوی را زیر نظر دارند، گفت آنها حتی قصد داشتند روز دوشنبه خودروی سفیر را متوقف کرده و آن را تفتیش کنند.

این در حالی است که دولت مکزیک چندی پیش به «اِوو مورالس» رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی، بعد از وقوع چیزی که به نظر برخی تحلیلگران سیاسی کودتا بود، پناهندگی اعطا کرده و حضور وی در این کشور را پذیرفته بود.

ناآرامی‌ها در بولیوی پس از آن آغاز شد که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور که با پیروزی مورالس پایان یافت، معارضین نتیجه را نپذیرفته و او را به تقلب متهم کردند. همزمان طرفداران احزاب معارض به خیابان آمده و درگیری‌های میان آن‌ها و نیروهای امنیتی شکل گرفت. پس از چند روز و با افزایش فشار آمریکا به بولیوی، فرماندهان ارتش در یک نشست خبری از مورالس خواستند از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند. وی نیز بعد از ساعاتی با بیان اینکه نمی‌خواهد در کشورش شاهد خونریزی باشد، بولیوی را ترک کرد. وی در حال حاضر در آرژانتین به سر می‌برد و درخواست پناهندگی سیاسی داده است. همزمان دولت موقت بولیوی به ریاست «جینین آنز» سیاستمدار غربگرا، برای وی حکم بازداشت صادر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول