اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعداد شرکت‌های دولتی باید کاهش ‌یابد/ بودجه شرکت‌های دولتی حدود 4 برابر بودجه عمومی است

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه بودجه شرکت های دولتی حدود چهار برابر بودجه عمومی بوده و این امر قابل قبول نیست، گفت: با وجود اینکه شرکت‌های دولتی در حال واگذاری هستند اما هر ساله حدود 30 درصد به بودجه آن افزوده می‌شود.

تعداد شرکت‌های دولتی باید کاهش ‌یابد/ بودجه شرکت‌های دولتی حدود 4 برابر بودجه عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی با اشاره به قرائت گزارش دیوان محاسبات درباره بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: گزارش دیوان محاسبات نکات مثبت و قابل تأملی داشت از جمله اینکه مشخص شد تعداد شرکت‌های دولتی زیان‌ده در واقعیت، با آنچه در گزارشات درج می‌شود متفاوت بوده و آمار اعلام شده کمتر از میزان واقعی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لیست شرکت‌های دولتی به بازنگری نیاز دارد، افزود: بخشی از این بازنگری در قالب احکام تبصره 2 قانون بودجه سال 98 انجام گرفت اما فهرست شرکت‌های دولتی به بررسی بیشتری نیاز دارد زیرا برخی از موسسات نباید شرکت باشند و ساختار آنها به اداره شبیه است؛ بنابراین باید از ذیل شرکت های دولتی خارج شوند.

وی خاطرنشان ساخت: به‌طور مثال اگرچه سازمان صدا و سیما بخشی از هزینه‌های خود را با پخش آگهی تامین می‌کند اما نمی‌توان آن را شرکت دانست،  براساس قانون اساسی سازمان صدا و سیما نهادی حاکمیتی است و باید ردیفی مانند سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها داشته باشد.

فرهنگی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب به معنای واقعی کلمه شرکت نیستند بلکه همانند سایر ادارات، خدمات ارائه می‌کند، اضافه کرد: در صورتی که شرکت نفت از زیر مجموعه شرکت‌های دولتی جدا و به عنوان نهادی ذیل وزارت نفت درج شود، از حجم بودجه شرکت‌های دولتی کاسته می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی حدود چهار برابر بودجه عمومی بوده و این امر قابل قبول نیست، ادامه داد: با وجود اینکه شرکت‌های دولتی در حال واگذاری هستند اما هر ساله حدود 30 درصد به بودجه آن افزوده می‌شود به همین دلیل بودجه شرکت‌های دولتی باید به درستی تفکیک و دسته‌بندی شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول