اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ماجرای دریافت حقوق یک مدیر از شهرداری و استانداری تا مدیری که ربات است

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با بگومگوهای شهردار و یکی از اعضای شورای شهر زنجان در ارتباط با مدیری که از شهرداری و استانداری حقوق می‌گیرد تا مدیرانی که اختیار عملی ندارند برگزار و در نهایت موضوع ابتر باقی ماند

ماجرای دریافت حقوق یک مدیر از شهرداری و استانداری تا مدیری که ربات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان پیش از ظهر امروز با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان برگزار شد.

این جلسه با طرح موضوعاتی در ارتباط با تغییرات مدیریت شهری، بحث کارگاه پیور شهرداری زنجان، بحث کمک به جشنواره نماز ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

جلسه امروز شورای شهر زنجان امروز با  دو تذکر از سوی مسعود مرادخانی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان آغاز شد.

مرادخانی در تذکر پیش از دستور جلسه شورای شهر زنجان به بحث احداث کارگاه پیور شهرداری زنجان که از سنوات گذشته نیز اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: از زمانی که شخصی به نام یوسفیان شهردار زنجان بود، یعنی سال‌ها قبل این کارگاه راه افتاده و در سنوات گذشته نیز این موضوع پیگیری شده و امکانات جدیدی برای آن خریداری شده اما خروجی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: با وجود اینکه کارگاه مذکور راه‌اندازی شده است، اما همچنان شاهد خرید پیور با قیمت بالا از بیرون مجموعه هستیم.

وی تصریح کرد: امروز در خارج از مجموعه شهرداری تنوع پیور بالاست و کیفیت آنها از کیفیت تولیدات مجموعه شهرداری نیز بهتر است و همین امر موجب عدم استفاده از پیورهای تولیدی شهرداری شده است که این باید تعیین تکلیف شود تا ما برای این بحث برنامه‌ریزی لازم را به منظور بودجه سال آینده داشته باشیم.

مرادخانی تذکر دیگر خود را در ارتباط با ابلاغ‌های جدید شهرداری عنوان کرد و گفت: هرچند که انتخاب مدیران حق شهردار است و رویکرد شورای پنجم ثبات در مجموعه و عدم دخالت در این کار بوده است، همچنان که در اوایل ورود شهردار تغییراتی به لحاظ تیم مدیریتی رخ دادکه طبیعی هم بود، اما این روزها این تغییرات کمی بیشتر به چشم می‌آید.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: اما وقتی این تغییر و تحولات گسترده می‌شود موجب بی‌ثباتی مجموعه شده و آن ثبات و عملکرد از بین می‌رود.

مرادخانی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته مدیرانی از کار برکنار و کارشناس شدند و از معاونت به کارشناس تنزل یافتند، اضافه کرد: این مدیران سرمایه‌های شهرداری بودند و این خوب نیست که شخصی مدیر باشد و سپس در حد یک کارشناس تنزل پیدا کند، چرا که این موضوع موجب بی‌انگیزگی آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی تغییر و تحولات یک سری شائبه‌هایی را به وجود آورده است و مدیری در یک مجموعه مستقر شده که به آنها نسبت فامیلی می‌دهند، اضافه کرد: گاها می‌بینیم که مدیری از شهرداری در مجموعه دیگر فعال است.

مرادخانی گفت: امروز شاهد این هستیم که یک مدیری به یک مجموعه دیگر رفته است و فشار آورده‌اند که آن حکمی که در استانداری زده شده شما باید اینجا اجرا کنید.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: یک نفر وقتی از شهرداری به یک مجموعه دیگر می‌رود یا حقوق از آنجا می‌گیرد یا آنجایی که مستقر شده است، اگر حقوق از اینجا می‌گیرد دیگر آن حکم کارگزینی‌اش در شهرداری مشخص است و نمی‌شود چون حکم کارگزینی دیگر وی بالاست آن را در شهرداری اعمال کنیم و چنانچه مدیری به این دستور عمل نکرد، عذر وی را بخواهیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید بیشترین وقت خود را صرف امور عمرانی کنیم در حالی که این تغییر و تحولات بیشترین وقت ما را می‌گیرد، گفت: وقتی مدیری کنار می‌رود قطعا به بدنه ضربه می‌زند و موجب بی‌انگیزگی آنها می‌شود.

برخی مدیران همانند ربات هستند

شهردار زنجان در پاسخ به تذکرات این عضو شورای شهر گفت: در ارتباط با بحث کارگاه عمرانی که تذکر اول بود، تقریبا کارگاهی که در حد تعطیلی بود را احیا کردیم و با کمک سازمان عمران اجرایی شد.

مسیح‌الله معصومی گفت: کارگاه بلوک زنی نیز با اخذ مصوبه در سال ۹۶ از شورا آغاز به کار کرد و ۶ ماه نیز پیورها را خودمان تامین کردیم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه هفته گذشته یک تقسیم کار انجام و مسؤولیت نگهداری و آسفالت و تغییرات را گفتیم که سازمان عمران باید انجام دهد، گفت: اما از این پس همه پیورها را باید سازمان عمران تحویل دهد و قرار شد که این سازمان خدمات مناطق را ارائه‌ دهد، چون ترک تشریفات شده است.

شهردار زنجان گفت: درباره تذکر دوم نیز که درباره تغییر مدیریت بود، تقریبا پس از چینش نیروها که در اوایل رخ داد، این سری موج دوم تغییرات بود و هنوز این کار ادامه دارد و این نوید را می‌دهم که باز هم ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: قبلا دستمان بسته بود اما با توجه به ابلاغیه معاون وزیر کشور درباره اینکه نیروهای قراردادی هم می‌توانند سمت بگیرند دستمان بازتر شده است و این کار را ادامه خواهیم داد.

شهردار زنجان گفت: اتفاقا وقتی مدیری جابه‌جا می‌شود به یک عضو شورا مراجعه می‌کند مطمئنا نمی‌تواند مستقل عمل کند و این یعنی وابسته به شخص است.

وی با بیان اینکه بنده انتظار دارم مدیرانم عرضه کار داشته و کار قفل کن نباشند و کار مردم را اجرایی کنند، گفت: گاها یک مدیر ما یک نامه صریح را هم نمی‌تواند ابلاغ کند و فقط می‌نویسد، کاری که یک ربات هم می‌تواند آن را انجام دهد.

خانه تکانی اساسی در انتظار شهرداری

معصومی با اشاره به اینکه بسیاری از این واکنش‌ها در ارتباط با تغییر و تحولات در مجموعه بیرونی نیست، اضافه کرد: ما بسیاری از شائبه‌ها را خودمان ایجاد می‌کنیم در حالی که بین مردم این موضوع نیست، در حالی که برای پویایی مجموعه شهرداری باید مدیران را عوض کند و به عقیده بنده این حق مدیر است که تغییراتی را ایجاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز درباره مراجعه مدیران تغییر یافته به اعضای شورا نیز گفت: اینکه مدیری موضوع را با اعضای شورا مطرح  کند چیز بدی نیست.

حمیدرضا حمیدی گفت: قطعا نمی‌توان قضاوت کرد اگر مدیری پیش عضو شورا آمده، پس منتصب به عضو شوراست و اعضای شورا دسته بندی هم ندارند.

وی ادامه داد: در داخل شورا حس همدلی وجود دارد و هیچ اختلافی بین اعضای شورا نیست و بگو مگوها در شورا امری عادی تلقی می‌شود.

در ادامه نیز بحث مربوط به کمک شهرداری به جشنواره‌ها ستاد اقامه نماز استان در ارتباط با طرح اجرایی این ستاد برای 20 هزار دانش‌آموز مطرح شد که مقرر شد شهرداری در این رابطه کمک لازم را به ستاد اقامه نماز بکند.

احمد نصیری عضو شورای اسلامی شهر زنجان در این باره گفت: من در رابطه با هزینه‌کرد شهرداری خساست دارم، اما در رابطه با بحث ستاد اقامه نماز غنای برنامه خوب بوده است و به عقیده بنده این وظیفه سازمان فرهنگی بوده است که این موضوع را اجرایی کند و بنده به عنوان موافق درخواست دارم که این اتفاق رخ دهد و کمک لازم از سوی شهرداری انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز با اشاره به اینکه کارکرد این ستاد، ستادی است نه اجرایی گفت: ما یک ارگان ستادی هستیم، اما نمی‌توانیم آنجا بنشینیم و کاری انجام ندهیم و به ناچار وارد فاز اجرا می‌شویم.

حجت‌الاسلام علی یوسفی با اشاره به استقبال به عمل آمده از برنامه نماز ستاد اقامه نماز گفت: امیدواریم با کمک شهرداری هرچه بهتر بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول