اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

حاتمی: دانشگاه مالک اشتر نقش مؤثری در تامین نیازهای صنعت خودروسازی دارد

وزیر دفاع دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و گفت: این دانشگاه علاوه بر تأمین نیازهای علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل صنعت خودرو سازی و تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای دانشی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

حاتمی: دانشگاه مالک اشتر نقش مؤثری در تامین نیازهای صنعت خودروسازی دارد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، مجتمع آموزشی، پژوهشی جدید دانشگاه صنعتی مالک اشتر در 12 طبقه به مساحت 27000 متر مربع مجهز به فضاهای آموزشی و پژوهشی استاندارد، شامل کلاس های هوشمند، آزمایشگاههای فناورانه و کارگاههای صنعتی و نمایشگاه دائمی جهت بهره برداری دانشجویان این دانشگاه  افتتاح شد.

در این مراسم دستاوردهای فناورانه در حوزه های مواد پیشرفته، میکروالکترونیک، سامانه های تأمین اکسیژن و روش های نوین ساخت و شکل دهی سه بعدی و تعداد دیگری از طرحهای پژوهشی  با رویکرد خود اتکائی در تأمین مواد اولیه محصولات کلیدی و حساس و خنثی سازی اثرات تحریم ها در صنعت کشور رونمائی شد.

در ادامه با حضور وزرای دفاع و علوم، سرای دانشجوئی جدید با ظرفیت و استعداد 400 نفر دارای امکانات کامل رفاهی و ورزشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر نقش مهم دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تأمین نیروی انسانی متخصص و رفع موانع علمی و پژوهشی  سازمان های صنعتی، گفت: این دانشگاه نقش مهمی در شناسائی تهدیدات فناورانه و راههای مقابله با آنها دارد و تا کنون توانسته بسیاری از گلوگاههای تحریمی را شناسائی و راه حل های عالمانه ارائه نماید و موجب افزایش توان بازدارندگی شود.

وی افزود: به حمدالله در این دانشگاه برخی دروس ویژه که برای کارشناسان مهندسی کاربردی است به صورت اختصاصی تدریس می شود که نشان از ایفای نقش مناسب علمی دانشگاه مالک اشتر در حوزه صنعتی کشور دارد.

امیر حاتمی دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و افزود: این دانشگاه علاوه بر تأمین نیازهای علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل صنعت خودرو سازی و تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای دانشی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مأموریت رفع نیازهای صنعتی کشور در قالب 30 دانشکده و پژوهشکده و 90 مرکز پژوهشی بر اساس قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با کادر علمی مجرب و آزمایشگاههای مجهز، نسبت به پرورش نیروی انسانی متخصص در جهت رشد فناوری و حرکت علمی، صنعتی کشور قدم های مناسبی برداشته است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش های علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع تأکید کرد:  ما هواره بر مأموریت محور بودن دانشگاه ها به خصوص در حوزه صنعتی تأکید داریم و دانشگاه مالک اشتر از جمله دانشگاه هایی  است که با این رویکرد  کمک شایانی به بخش دفاعی وهمچنین سایر صنایع کشور نموده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول