اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

‌آمارهای قابل تامل مدیرکل ثبت احوال یزد؛ افزایش سن ازدواج و باروری در یزد

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه آمار ازدواج در استان یزد روند کاهشی دارد گفت: سن ازدواج جوانان و همچنین سن نخستین باروری مادران در یزد افزایش یافته است.

‌آمارهای قابل تامل مدیرکل ثبت احوال یزد؛ افزایش سن ازدواج و باروری در یزد

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی مکرمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور از سوم دی ماه 1297 با صدور اولین شناسنامه آغاز به کار کرد و در استان یزد، نخستین سند در تاریخ 26 فروردین سال 1307 شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم ثبت احوال را به لحاظ صدور شناسنامه و ثبت فوت می‌شناسند گفت: این نهاد که 101 سال سابقه فعالیت دارد، خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد مهمترین وظیفه این نهاد را پایگاه اطلاعات جمعیت کشور دانست و ادامه داد: این پایگاه که مشخصات هویتی همه ایرانیان در تمام جهان را در اختیار دارد، همواره به صورت روزانه بروزرسانی می‌شود و استعلامات دستگاه‌های مختلف مثل دادگستری و نیروی انتظامی از طریق این سازمان انجام می‌شود.

مکرمی یکی از مهمترین وظایف ثبت احوال را انتشار آمارهای حیاتی دانست و افزود: پنج وظیفه اصلی ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی وفات، ثبت طلاق، ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور و جمع‌آوری و انتشار آمارهای انسانی است.

وی ارائه آمار جمعیت مکان در لحظه را یکی از مهمترین امکانات پایگاه اطلاعات این سازمان دانست و افزود: بر اساس آنچه که از برآیند اطلاعاتی مشهود است، تعداد ازدواج های استان یزد رو به کاهش است در حالی که آمارهای ثبتی طلاق در استان یا ثبت مانده و تغییر آنچنانی نداشته یا به طور خیلی مختصر و کوتاه، با افزایش کمی روبرو بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه سن ازدواج در دختران و پسران کشور در حال افزایش است گفت: میانگین سن بارداری اول در میان مادران یزدی به 29 سال رسیده و فرزندآوری کم شده به طوری که بیشتر خانواده‌ها یک یا دو فرزند هستند.

مکرمی کاهش نتیجه کاهش باروری را سالمندی جامعه در آینده دانست و افزود: روند کاهش ثبت ازدواج و افزایش طلاق، یکی از عوامل اصلی در کاهش باروری به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول