اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

35 غیرنظامی در حمله افراد مسلح به شمال بورکینافاسو کشته شدند

رئیس جمهور بورکینافاسو اعلام کرد که در حمله افراد مسلح به شمال این کشور دستکم 35 غیرنظامی که بیشترشان زن بودند کشته شدند.

35 غیرنظامی در حمله افراد مسلح به شمال بورکینافاسو کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات بورکینافاسو خبر دادند در حمله افراد مسلح به شمال این کشور دستکم ۳۵ غیرنظامی و هفت نیروی امنیتی کشته شدند.

«راک مارک کریستین کابوره» رئیس جمهور بورکینافاسو هم با تایید این خبر اعلام کرد که ۳۵ غیرنظامی که بیشترشان زن بودند در حمله مذکور کشته شدند.

به گزارش وبگاه خبری «اسپوتنیک»، در بیانیه ارتش بورکینافاسو هم آمده است: «شمار زیادی افراد مسلح صبح روز سه شنبه در آن واحد به یک یگان نظامی و همچنین غیرنظامیان در نزدیکی شهر «اربیندا» حمله کردند و آن‌ها را به خاک و خون کشیدند، اما در نهایت هشتاد نفر از این مهاجمان هم کشته شدند.»

حملات تروریستی طی 4 سال گذشته در بورکینافاسو با کشته شدن بیش از ۵۰۰ شهروند همراه بوده است. به همین دلیل از ژانویه امسال تاکنون در چند منطقه شمال این کشور وضعیت فوق العاده اعلام شد. این وضعیت در ۷ منطقه از مجموع ۱۳ منطقه این کشور ادامه دارد.

مناطق شمالی بورکینافاسو به دلیل هم مرز بودن با کشور ناآرام مالی و همچنین اختلافات قومی-دینی به وفور شاهد حملات تروریستی است و این در حالی است که بورکینافاسو پیش‌تر یکی از آرام‌ترین کشورهای منطقه بوده است، اما نفوذ تندروها از کشورهای همسایه به داخل آن موجب بی‌ثباتی این کشور شده و در حال حاضر وسعت زیادی از شمال این کشور از کنترل دولت خارج است.
در سپتامبر گذشته داعش مسئولیت یکی از بدترین حملات به ارتش بورکینافاسو را در ماه‌های گذشته برعهده گرفت. این حمله در آگوست و در «کوتوجو» در ایالت سوم در شمال این کشور انجام شده بود که در آن تروریست‌ها ۲۴ نظامی را کشته و هفت نفر دیگر را زخمی کردند.

جمهوری بورکینافاسو از کشورهای فقیر غرب آفریقا است که در جنوب صحرا واقع شده و دارای منابع کم‌نظیری از طلا است. بورکینافاسو از شمال با مالی، از شرق با نیجر، از جنوب شرق با بنین، از جنوب با توگو و غناو از جنوب غرب با ساحل عاج همسایه است.

پایتخت بورکینافاسو شهر «اوآگادوگو» است که بزرگترین شهر این کشور نیز محسوب می‌گردد . زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی و ۹۰ درصد مردم به زبان محلی قوم سودان هم تکلم می‌نمایند.

بورکینافاسو تا زمان کسب استقلال در پنجم اوت ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود .۵۰ درصد از مردم این کشور مسلمان و ۱۰ درصد مسیحی هستند و بقیه پیرو ادیان محلی هستند .

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول