اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زمین‌لغزه کالپوش را «مدیریت» کردیم!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، «مدیریت» پدیده زمین‌لغزه حسین‌آباد کالپوش و پیگیری شروع فرآیند بازسازی منطقه را از اقدامات این اداره کل ذکر کرد؛ در حالی که مردم این منطقه همچنان معترض نوع خدمات‌رسانی‌ دولت هستند.

زمین‌لغزه کالپوش را «مدیریت» کردیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج رئیسیان صبح امروز در تشریح عملکرد ۹ ماهه اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان، مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های این اداره کل را تشریح و اظهار کرد: پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، پیگیری و ابلاغ مفاد قانون جدید سازمان مدیریت بحران کشور و صدور احکام اعضای ستاد استانی و برگزاری تعداد ۱۲ جلسه شورای مدیریت بحران استان با ۱۳۴ مصوبه و تعداد ۱۱ جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده با ۹۷ مصوبه با اولویت مدیریت زمین‌لغزه منطقه کالپوش انجام شده است.

وی تصریح کرد: صدور و ارسال ۱۴۴ اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی به دستگاه‌های اجرایی و انعکاس اخبار و حوادث استان به مرکز و مشارکت فعال در ویدئوکنفرانس روزانه با سازمان مدیریت بحران کشور و همکاران استانی به‌عنوان یکی از استان‌های برتر نیز صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: ثبت وقوع حوادث غیرمترقبه با تعداد ۶۱ مورد شامل زلزله ۲۲ مورد، سیل و آب‌گرفتگی ۱۹ مورد،آتش‌سوزی ۱۱ مورد، تگرگ دو مورد، یخ‌بندان و سرمازدگی پنج مورد، رانش زمین یک مورد و طوفان یک مورد انجام شده است.

رئیسیان از حضور مستمر در ستاد استان و شهرستان‌های تابعه و آماده‌باش نیروهای نظامی، انتظامی، امدادی، خدماتی و شهرداری‌ها و ارائه خدمات در حین بحران از 26 اسفندماه پارسال تا 31 فروردین‌ماه امسال خبر داد.

وی مدیریت پدیده زمین‌لغزه حسین‌آباد کالپوش و درخواست منابع موردنیاز از طریق دفتر مقام معظم رهبری، بنیاد برکت، معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر کشور، وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و... و پیگیری شروع فرآیند بازسازی واحدهای مسکونی در سایت جدید، احداث جاده جدید و ...را از دیگر اقدامات صور‌ت‌گرفته بیان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از انجام هماهنگی و پشتیبانی لازم برای جبران خسارات ناشی از سیل در روستای چم‌مهر و بازدید از مناطق سیل‌زده استان لرستان در دو مرحله خبر داد.

رئیسیان گفت: هماهنگی برای امدادرسانی به حوادث قهری از ابتدای سال شامل سیل، برف و کولاک، زمین‌لغزه، مفقودی در معدن نمک پلایای طرود، آتش‌سوزی مراتع، زلزله منطقه دامغان و تانکر حمل سوخت و ...هم انجام شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری مانورهای مختلف در سطوح متعدد ازجمله مانور زلزله در مدارس سطح استان، برگزاری تعداد ۵۵ دوره آموزشی با 14 هزار و 700 نفر ساعت توسط ستاد استان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحران در سطوح مختلف و ارسال گزارش تخصصی به مراجع قضایی، اداره کل بازرسی استان، اداره کل دیوان محاسبات، همکاری با دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد استانداری و وزارت کشور (۶ مرحله) و ارتباط مستمر جهت پاسخگویی به ابهامات و شبهات احتمالی از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: مطالعه و انجام طرح پژوهشی فرونشست دشت سمنان و ارائه گزارش نهایی و تصویب طرح فرونشست دامغان در سال جاری در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، ثبت عملکرد دفتر مدیریت بحران استان به‌صورت مستمر و ماهانه در سامانه داشبورد مدیریتی وزارت کشور به‌عنوان دفاتر برتر و پیگیری تأمین اقلام بادوام معیشتی (لوازم خانگی) برای ۲۵۹ نفر از آسیب‌دیدگان حوادث قهری ابتدای سال جاری هم انجام شده است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول