اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

درخواست تسهیلات 20 هزار میلیاردی برای رونق تولید در مازندران

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: درخواست تسیهلات 20 هزار میلیارد ریالی مسؤولان استانی برای رونق تولید در دست بررسی است.

درخواست تسهیلات 20 هزار میلیاردی برای رونق تولید در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،حسین مهری صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان مرکز بانک صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه تا پنج برابر اختیارات سرپرستی استان‌ها  را افزایش داده و اقدامات مشاوره‌ای این بانک باید برای رونق تولید باید انجام شود و بناست به عنوان بازو در توسعه فعالیت‌های صنعتی ورود پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه استقرار کارگزاری، صرافی و لیزینگ در این مجموعه هم باید پیگیری شود، گفت: صرافی و کارگزاری صنعت و معدن باید اجرایی شود.

مدیرعامل بانک صنعت و  معدن یادآور شد: اقدامات صرافی با توجه به تحریم‌ها می‌توانیم مشکلات حواله بین‌المللی فعالان صنعتی استان را حل کنیم.

وی اضافه کرد: جلسه با کارآفرینان بزرگ کردیم، قابلیت‌های مازندران در این جلسه بیان شده است و باید با حساسیت بیشتری این موضوع پیگیری شود.

مهری ادامه داد: آمادگی داریم که تامین اعتبار تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهیم، درخواست ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای استان شده است که با توجه به سنگینی این درخواست اعتبار انتظار داریم که میزان درخواستی تا بخشی تعدیل شود و برای پرداخت بخشی از این درخواست آمادگی کامل داریم.

وی با اعلام اینکه برای احیا نساجی هم بنا شده است که ورود پیدا کنیم، گفت: بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم و آمادگی داریم که درخواست‌های مسؤولان استانی را عملیاتی کنیم.

*مازندران نیازمند صنعت پاک است

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه با اعلام اینکه ۷۰ درصد تسهیلات بسته رونق را یک بانک پرداخت کند،اقدام قابل تاملی است، افزود: این موضوع نشان از عزم جدی مدیران دلسوز دارد.

احمد حسین‌زادگان با اعلام اینکه مازندران صنعت گردشگری، کشاورزی یک مزیت است، گفت: توسعه مازندران بدون کشاورزی و گردشگری و صنایع پاک قابلیت اجرایی شدن، ندارد.

وی اضافه کرد: سایر بانک‌های استان هم می‌توان از اقدامات بانک صنعت و معدن برای توسعه رونق و تولید در استان بهره‌گیری کنند.

حسین‌زادگان ادامه داد: در استان نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و سرمایه‌گذار بدون مشارکت بانک‌ها نمی‌تواند اقدامات موثری بردارد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که کشورهای استکباری ایجاد کردند همه باید کنار هم قرار بگیرند و با خلاقیت‌ها و نوآوری موانع را شناسایی و از ظرفیت‌ها استفاده مناسب انجام شود.

در ادامه خرمیان مدیر امور شعب بانک صنعت و معدن مازندران نیز اظهار کرد: برای ساختمان امور شعب بانک صنعت و معدن با ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه تسهیلات پرداختی در استان مازندران از رشد ۲۶۰ درصدی مواجه است، گفت: ۷۰ درصد پرداختی‌های سال ۹۸ در تسهیلات رونق مربوط به این بانک است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول