اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش 15 درصدی مصرف بنزین در زنجان

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به افزایش 20 درصدی مصرف «سی‌ان‌جی» از زمان سهمیه بندی بنزین گفت: مصرف بنزین در این بازه زمانی نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

کاهش 15 درصدی مصرف بنزین در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمدالله حبیبی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از بدو تاسیس شرکت کنترل کیفیت و کمیت بنزین از اهداف اصلی شرکت بوده است و در این  راستا آزمایشگاه‌های متعددی در سطح کشور داریم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه فرآورده‌ای که از طریق خط لوله به شرکت منتقل می‌شود، تحت کنترل کیفیت قرار می‌گیرد، گفت: این فرآورده در حین بارگیری نیز با کنترل تحویل جایگاه می‌شود.

وی با اشاره به بازرسی هفتگی فرآورده از طریق کارشناسان تعزیرات و خود شرکت نفت بیان کرد: همه ناز‌ل‌های فرآورده دائما تحت کنترل قرار می‌گیرند.

حبیبی با اشاره به اینکه پلمب تلمبه از طریق جایگاه قابل دستکاری نیست، گفت: در خرابی تلمبه‌ها که از طریق دوربین نیز قابل رصد است، جایگاه‌داران موظف به عدم عرضه و اطلاع‌رسانی به موقع هستند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه در کل دنیا فرآورده‌های،نفتی استاندارد خاص خود را دارد اما در کل کشور همه استان‌ها یک فرآورده را عرضه می‌کنند و امکان دستکاری آنها وجود ندارد، بیان کرد: در استان زنجان نیز فرآورده به همان کیفیت عرصه می‌شود و این موضوع همواره از طریق سازمان استاندارد تحت کنترل و بازرسی بوده و امکان اختلال و تغییر فرآورده وجود ندارد.

وی ادامه داد: کیفیت فرآورده در هیچ یک از جایگاه‌های استان و کشور عین هم است و فرآورده‌ای که عرضه می‌شود افت نداشته که هیچ، بلکه با راه‌اندازی فازهای جدید نفتی اهتمام لازم برای بهبود هم به کار گرفته شده است. 

حبیبی با اشاره به اینکه امروز در همه شهرهای،کشور بنزین با کیفیت یورو ۴ در حال عرصه است و افت کیفیت نداریم، افزود: برای اثبات عدم کم فروشی شرکت نفت آماده فراهم ساختن بازدید برای کنترل کیفیت جایگاه‌ها است، علاوه بر این بازرسان استاندارد نیز آماده ارائه توضیحات هستند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها زبان مردم هستند و هرجا احساس شد که عرضه کمی وجود دارد، گفت: خواهشمندیم که رسانه‌ها نیز اقدام به همکاری با شرکت نفت بکنند.

حساس شدن مردم به باک خودروی خود بعد از سهمیه‌بندی

وی با اشاره به اینکه پس از سهمیه‌بندی بنزین مردم نسبت به باک بنزین خودروی خود حساس شده‌اند، تصریح کرد: ما امروز برای هر لیتر حساسیت داریم و سهمیه خود بنده نیز همین است و فرقی با دیگران ندارد.

حبیبی با اشاره به اینکه تصادف بودن فصل سرما با سهمیه‌بندی و همچنین افزایش قیمت آن کمی مردم را حساس‌تر کزده است، گفت: از همه اینها مهمتر همان مبحث تلقین است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه در سطح کشور بنزین با سه کیفیت متفاوت تولید می‌شود، گفت: فرآورده‌های پالایشگاه عموما بی‌رنگ است اما برای اینکه بنزین در دست مصرف کننده اشتباه نشود، در بازار مصرف به آن زنگ اضافه شده و تفکیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنزین معمولی قرمز و سوپر سبز رنگ است،گفت: این فقط برای تشخیص فرآورده است و ربطی به کیفیت فرآورده ندارد.

حبیبی اضافه کرد: در مورد بنزین سوپر، معمولی و یورو ۴ نیز باید بگوئیم که هرچه درجه خلوص بنزین بیشتر باشد درجه آن هم کمتر می‌شود و در استان زنجان نیز فعلا و صرفا بنزین معمولی در حال توزیع داریم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه میزان مصرف بنزین در همه خودروها یکی است، تصریح کرد: در استان زنجان نیز همین میزان عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان مصرف بنزین از ۲۴ آبان ماه تا چهارم دی ماه در مقایسه با همین بازه زمانی کاهش یافته است.

حبیبی با اشاره به اینکه در ارتباط با گاز نیز سه نوع فرآورده داریم، بیان کرد: «سی‌ان‌جی‌ها» استاندارد خاص خود را دارند و فشار گازی مخازن بسیار بالاست و این تجهیزات همواره باید تحت تست‌های هیدروئیک قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه مشکلات سی‌ان‌جی‌ها ناشی از آن است که برخی تجهیزات «ال‌پی‌جی» آنها غیر استاندارد است، افزود: همین امر موجب نقص فنی می‌شود.

وی تصریح کرد: در زنجان سه کارگاه دو گانه سوز کردن قانونی وجود دارد که مجوزهای لازم را دارند و به غیر از این سه کارگاه بقیه کارگاه‌ها که از چشمان ما دور است، غیرمجاز است.

حبیبی تصریح کرد: یک سایت برای «سی‌ان‌جی» کردن طراحی شده که متقاضیان با مراجعه به آن می‌توانند نسبت به دریافت آدرس مربوط اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در ارتباط با حوادث ناگوار نیز گفت: کارشناسان آماده بازرسی از مراکز دوگانه‌سور کردن هستند و هزینه آن نیز ۲۰ هزار تومان است از همین رو از رانندگان درخواست داریم که به این کارگاه‌ها مراجعه و نسبت به بازرسی اقدام کنند.

وی گفت: دلیل و تاکید شرکت نفت برای مراجعه کاربران به جایگاه‌های سوخت مجاز این است که هرگونه اقدام غیراستاندارد عواقب جبران ناپذیری داشته و موضوع دوم نیز این است که تولید کیدها به صورت محدود بوده و برای رعایت عدالت متقاضیان در نقاط مختلف کشور لازم است که این نوبت‌دهی به صورت کشوری انجام و از بازار سیاه جلوگیری شود و عامل دیگر اینکه پس از دوگانه‌سوز شدن آنها اعلام کرده و سهمیه آنها کاهش می‌یابد.

حبیبی با اشاره به اینکه بانوان باید در هنگام زدن بنزین کارت سوخت را تحویل بگیرند، گفت: شخص باید به ازای لیتراژ سوخت را تحویل بگیرد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: حتی پس از متوجه شدن از اینکه جایگاه‌دار کم‌فروشی کرده است، گفت: اگر این کار با کارت خود طرف انجام شده باشد شخص ‌می‌تواند موضوع را پیگیری کرده و مبلغ مورد نظر را دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه ۰۹۶۲۷ نیز تلفن گویای شرکت نفت است که طبق آن شهروندان می‌توانند شکایات خود را اعلام کنند، گفت: شکایات مردمی در این حوزه در عرض ۷۲ ساعت وصول و رسیدگی می‌شود.

حبیبی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی سهمیه‌بندی پیشگیری از آلودگی محیط زیست بوده که گریبان‌گیر اکثر شهرهای کشور بوده است، گفت: امروز مردم به سمت مصرف پاک سی ان جی روی آورده‌اند و تاکنون مصرف بنزین 15 درصد کاهش و گاز 20 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول