اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دمیدن روح اسلامی در علوم جدید به تقویت وحدت حوزه و دانشگاه می‌انجامد

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: دمیدن روح اسلامی در علوم جدید منجر به تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌شود.

دمیدن روح اسلامی در علوم جدید به تقویت وحدت حوزه و دانشگاه می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حسن مروتی ظهر امروز در آینه تجلیل از نخبگان برتر حوزه و دانشگاه در این شهرستان اظهار کرد: دمیدن روح اسلامی در علوم جدید می‌تواند مبنای تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد.

وی با اشاره به اینکه وحدت‌رویه حوزه و دانشگاه با حرف و گفتار محقق نمی‌شود، عنوان کرد: در صورتیکه عملکرد و کارکرد هر دو در راستای تحقق یک هدف مشترک باشد، این مهم محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی خاطر نشان کرد: هرگاه معنویت و دین را در علوم جدید وارد کنیم، آنگاه روی ریل جدید حرکت کرده و مراکز دانشگاهی‌ نوینی خواهیم داشت.

مروتی با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در علوم نانو و انرژی هسته‌ای افزود: از سویی به منظور تقویت حوزه و دانشگاه باید ریل علمی کشور را کمی تغییر داده و معنویت را هر چه بیشتر به آن بیفزاییم.

وی تاکید کرد: در چهل ساله عمر انقلاب اسلامی پیشرفت‌های شگرفی در حوزه‌های علمی و علوم اجتماعی در کشور رخ داده و دستاوردهای عظیمی را به همراه داشته است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی افزود: کشور ایران در حوزه پژوهش و تولید علم در جمع ۱۵ تا ۲۰ کشور برتر دنیا قرار دارد، به طوریکه سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار مقاله توسط محققان ایرانی نوشته می‌شود.

مروتی تصریح کرد: البته به منظور شتاب بخشیدن به مییر توسعه کشور بیش از نیاز به تکنولوژی جدید در صنایع و کارخانجات، به علوم انسانی و تغییر و تحول در مدیریت و وضعیت اجتماعی کشور نیازمندیم.

وی عنوان کرد: با همه این تفاسیر دمیدن روح اسلامی در علوم جدید می‌تواند مبنایی برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه بوده و سیر پیشرفت کشور را شتاب بخشد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول