اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کویت و عربستان بر سر میادین نفتی به توافق رسیدند

کویت و عربستان به اختلاف بر سر منطقه بی‌طرف مشترک، با انعقاد قراردادی پایان دادند که بر اساس آن، در دو میدان نفتی در این منطقه تولید از سر گرفته خواهد شد.

کویت و عربستان بر سر میادین نفتی به توافق رسیدند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، کویت و عربستان به اختلاف بر سر منطقه بی‌طرف مشترک، با انعقاد قراردادی پایان دادند که بر اساس آن، در دو میدان نفتی در این منطقه تولید از سر گرفته خواهد شد.

دو کشور تولید نفت در میادین مشترک «خفجی» و «وفره» در منطقه بی‌طرف را بیش از 3 سال است که متوقف کرده‌اند. این اقدام 500 هزار بشکه نفت در روز از تولید نفت سنگین یا 0.5 درصد عرضه نفت جهان را کاسته است.

شرکت آمریکایی شورون که به طور مشترک در میدان «وفره» با شرکت «کویت گالف اویل» به نفع عربستان فعالیت می‌کرد، اعلام کرد انتظار می‌رود که تولدی طی 12 ماه به طور کامل بازگردند.

خبرگزاری رسمی کویت، کونا اعلام کرد شیخ احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، توافق نامه‌هایی در کویت به امضا رساندند.

فضل البوعینین، اقتصاددان سعودی گفت: «مهم‌ترین نکته، تعیین نهایی حدود مرز است...بعلاوه تعریف حق حاکمیت هر دو طرف در منطقه تقسیم شده که دستاورد واقعی تعبیر می‌شود.»

عبدالعزیز در ماه دسامبر به رویترز گفته بود ازسرگیری تولید در این میادین، بر تعهدات اوپک پلاس برای کاهش تولید تاثیر نخواهد گذاشت.

وی در مراسمی در وفره گفت: «ازسرگیری تولید میادین خفجی و وفره به تعهدات بین‌المللی عربستان و کویت ربطی ندارد.»

یک منبع آگاه به رویترز گفت مذاکرات میان دو کشور از ماه اکتبر جدی شد.

به گزارش فارس، وزیر نفت کویت گفت امیدوار است که کویت و عربستان مسئله منطقه بی‌طرف میان دو کشور را تا پایان سال 2019 حل و فصل کنند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول