اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهرداران مدارس از قدرت خلاقیت و اندیشه خود بهره ببرند

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهرداران مدارس از قدرت خلاقیت و اندیشه خود بهره ببرند.

شهرداران مدارس از قدرت خلاقیت و اندیشه خود بهره ببرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن حاجی میرزایی امشب در نشست صمیمی  با منتخب شهرداران مدارس استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در سن نوجوانی هیچ میدان بسته‌ای وجود ندارد و زمین برای نمایش بسیار فراخ است بنابراین به خلاقیت میدان دهید و این فرصت را ایجاد کنید تا ظرفیت‌ها در شما رشد پیدا کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار شهرداران مدارس استان گفت:  آن چیزی که در تحلیل جامعه شناختی و سرنوشت کشورها و وضعیت جوامع بسیار تعیین کننده است وابستگی به رفتارهای پیشین است و یکی از مهم‌ترین موانع پیشرفت یک کشور همین موضوع است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما از طرف خدا قدرت خلاقیت و انتخاب داریم و دائما می‌توانیم راه‌های نو و جدید را پیدا کنیم و در سن نوجوانی و جوانی این وابستگی به عادت‌های پیشین بسیار کمتر است بنابراین عرصه خلاقیت، نوآوری و اندیشه بسیار باز می باشد.

حاجی‌میرزایی در ادامه بیان کرد: در سن نوجوانی هیچ میدان بسته ای وجود ندارد و زمین برای نمایش بسیار فراخ است بنابراین به خلاقیت میدان دهید تا شما را به سمت خوب و در نهایت کشور را به جاهای خوبی پیش ببرد و این فرصت را ایجاد کنید تا  ظرفیت ها در شما رشد پیدا کند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: اگر منتظر شده‌اید کسی راهی را به شما نشان دهد ذهن قالب‌گیری می‌کند و این درست نیست و خلاقیت را می‌کشد.

وی افزود: ما اگر شهرداران شهرها را به صورت یک خط ترسیم کنیم بعد از چندین سال با مقایسه راه ها این خط برای کسانی که خلاق بوده و زمین بازی و شرایط دیگر ی به وجود آورده اند به صورت پلکانی بوده و این همان انتظاری است که ما از شما دانش آموزان شهردار داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فلسفه تشکیل شوراهای شهر و روستا  که مردم یک روستا یا شهر جمع شوند و با انتخاب فرد مورد نظر و  استفاده از ظرفیت مردم مشکلات را حل شود، گفت: متاسفانه این فلسفه به دلیل فهم غلط تبدیل به ضد خودشان شد و به جای استفاده از ظرفیت مردم چشم به دولت و حاکمیت دوخته شد.

حاجی میرزایی اظهار داشت: شما دانش آموزان شهردار باید بیاموزید که از ظرفیت موجود، خودتان و مردم استفاده کنید یعنی با استفاده از ظرفیت عمومی فراخ تر از ظرفیت دولتی بگذارید الگو بسازید تا دیگران و دنیا از شما بعنوان الگو تقلید کنند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول