اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حمله بوکوحرام به یک دهکده مسیحی نشین در شمال شرقی نیجریه

تروریست‌های بوکوحرام با حمله مسلحانه به یک دهکده مسیحی‌نشین در نیجریه هفت تن را کشته و یک نفر را ربودند.

حمله  بوکوحرام به یک دهکده مسیحی نشین در شمال شرقی نیجریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تروریست‌های  بوکوحرام به یک روستای مسیحی نشین نزدیک شهر «چیبوک» در شمال شرقی نیجریه در ایالت بورنو حمله کرده و هفت تن را کشتند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» ده‌ها عضو گروه تروریستی بوکوحرام اواخر سه شنبه سوار بر خودرو به دهکده «کوارانگولوم» حمله کرده و پس از تیراندازی و غارت مواد غذایی منازل، آن‌ها را به آتش کشیده و منطقه را ترک کردند.

این در حالی است که بوکوحرام و گروه وابسته به داعش اخیرا حملات خود را به اهداف نظامی و غیرنظامی افزایش داده اند. یکی از نیروهای محلی در این باره  گفت: «اعضای بوکوحرام هفت نفر را کشته و یک دختر نوجوان را ربودند.آن‌ها مواد غذایی را ربوده و بسیاری از خانه‌ها را قبل از فرار آتش زدند.»

این شهر سال 2014 نیز هدف آدم‌ربایی بوکوحرام قرار گرفت که طی آن  276 دختر مدرسه‌ای ربوده شدند. این حادثه خشم جهانی را برانگیخت و از زمان این حادثه فجیع، نیروهایی در چیبوک مستقر شده‌اند، اما حملات مرگبار بوکوحرام در این منطقه کماکان ادامه دارد.

گروهی از معترضان نیجریه‌ای چندی قبل با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه دریکی از شهرهای این کشور، رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه و فروش سلاح به گروه تروریستی بوکوحرام متهم کردند.(جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری فرانسه، براساس اعلام سازمان ملل متحد، درگیری‌های چند دهه‌ای باعث کشته شدن 36  هزار تن شده و حدود 2 میلیون نفر از خانه‌های خود در شمال شرقی نیجریه آواره شده است.

این خشونت‌ها به نیجر، چاد و کامرون نیز گسترش یافته و باعث شده ائتلاف نظامی منطقه‌ای برای نبرد با این گروه تروریستی شکل گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول