اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تصویب آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها/ تصویب لایحه درآمدهای پایدار

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از تصویب آیین نامه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم این آیین نامه به زودی در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شود.

تصویب آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها/ تصویب لایحه درآمدهای پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی جمالی‌نژاد امشب در نشست شهرداران استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها بیش از 370 وظیفه بر عهده دارند، اظهار داشت: تلاش برای جذب درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که شهرداری‌ها باید به عنوان یک نهاد مستقل غیردولتی و عمومی مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تصریح کرد: در این لایحه به بسیاری از دغدغه‌های شهرداری‌ها، پاسخ داده شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تصویب آیین نامه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم این آیین نامه به زودی در صحن علنی مجلس، مطرح و تصویب شود.

لزوم تسریع در تصویب طرح‌های تفصیلی شهرها

استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش اختیارات شوراهای شهر برای تصمیم‌گیری بهتر در موضوعات مختلف شهری شد.

محمدرضا پورمحمدی در نشست شهرداران استان با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، با انتقاد از تمرکزگرایی در بسیاری از موضوعات، اظهار داشت: اگر نتوانیم این مشکل را رفع کنیم سایر مسائل و مشکلات را نیز نمی توان به نحو احسن مدیریت کرد.

وی از روند طولانی تصویب طرح های تفصیلی شهرها انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه این روند در اکثر موارد باعث هدررفت منابع می شود. روند طولانی این فرآیند همچنین باعث می شود که طرح تفصیلی مصوبی که پس از سال ها تصویب می شود، همسان با مشکلات و نیازهای روز شهرهای ما نباشد.

وی خواستار افزایش اختیارات شوراهای اسلامی کلانشهرها شد و گفت: شوراها، اصلی‌ترین مرجع برای تصویب موضوعات مهم شهری هستند و باید ضمن افزایش اختیارات این نهاد، تصمیمات آنها در شورای برنامه ریزی استان تصویب شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول