اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سرلشکر صفوی: جبهه مقاومت شکست‌ناپذیر است/ مکتب مقاومت در منطقه فراگیر شده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جبهه مقاومت در منطقه فراگیر شده است و دشمنان هرگز نخواهند توانست این مکتب را شکست دهند.

سرلشکر صفوی: جبهه مقاومت شکست‌ناپذیر است/ مکتب مقاومت در منطقه فراگیر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی صبح امروز در اختتامیه کنگره 1500 شهید هرمزگان اظهار کرد: خدا را شاکرم که سعادت حضور در جمع شما خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان هرمزگان را نصیبم کرد.

وی افزود: از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی وکالت دارم تا سلام ایشان را خدمت همه مردم شهید داده این استان برسانم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به برگزاری کنگره‌های شهدا به همت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: برداشت من آن است که این کنگره و مردم دلاور و مومن این استان نمونه بارزی از برگزاری موفق و تأثیر گذار کنگره شهدا در سطح ملی است و برگزاری این کنگره مدتی است که حال و هوای استان شما و دیگر استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

سرلشکر صفوی به اقدامات خوب همزمان با برگزاری این کنگره در سطح استان اشاره و عنوان داشت: این کنگره شهدا می‌کوشد تا روزنه و دریچه‌ای بگشاید تا اخلاق و رفتار شهدا و عملکرد آنان و حماسه‌ آفرینی شهدای کربلای ایران را به نسل‌های آینده نشان دهد تا با تأمل به افتخارات گذشته، حماسه‌های بزرگ‌تری را در آینده رقم زند و به قدرت اول منطقه غرب آسیا در ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی دست یابیم.

وی ادامه داد: راز و رمز شهادت را کسی بهتر از خداوند متعال و اولیایش نمی‌داند و در مفاهیم قرآنی و روایات، تقرب الی الله را در چیزی بالاتر از جهاد فی سبیل‌الله و قتل فی سبیل‌الله را مشاهده نمی‌کنیم.

دستیار فرمانده کل قوا تصریح کرد: خون پاک شهدا راه قدس را باز می‌کند و امام فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد و دیدید که امسال در اربعین حسینی چندین میلیون نفر به کربلا رفتند و این راه را خدا برای ملت‌های آزادیخواه قرار داده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس تأکید کرد: فرزندان شهید شما برای مسلمانان عالم افتخار آفریدند و امنیت امروز در منطقه نیز بواسطه خون پاک شهدای شماست.

وی به شهدای نیروی دریایی سپاه نیز اشاره و گفت: این دلاوران در جنگ دریا 6 سیلی محکم به آمریکای جهانخوار زدند و شهیدان رییسی و دارا قطعه‌ای فراموش نشدنی از تاریخ را رقم زدند که هرگز فراموش نخواهد ش.د

سرلشکر صفوی اظهار داشت: هم اکنون نیز به حول و قوه الهی شکست‌های بزرگ‌تری در انتظار همه کسانی است که با دست‌های پنهان و آشکار بر علیه ملت ایران توطئه، ناامنی، جنگ اقتصادی و تحریم  به راه انداخته‌اند اما بدانند که ملت ایران آماده است که توطئه‌های آنان را به شکست برساند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جوانان هوشمند هرمزگان و زنان و مردان صبور و توانمند بندرعباس، شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه و جهان محصول فداکاری رزمندگان شجاع شما، ارتش قهرمان، سپاه نیرومند، بسیجیان دلاور و نیروی انتظامی پرتوان در سال‌های دفاع مقدس بود. هم اکنون 31 سال از پایان جنگ می گذرد و اگر بخواهیم تحلیلی از بازتاب‌های بین المللی رشادت‌های فرزندان شما در دفاع مقدس را به صورت خلاصه بیان کنیم، محصول این فداکاری‌ها شکل‌گیری مکتب و نظریه و ژئوپلتیک و یا جبهه مقاومت است که در منطقه فراگیر شده است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: این مکتب و نظریه مقاومت می‌گوید که در مقابل جبهه ظلم و ستم استکبار که با قدرت مادی و با پول و ثروت و تجهیزات مادی می‌خواهند بر سرنوشت ملت‌ها حاکم و آنها را تحقیر و ذلیل و خوار کند، می‌توان با یک رهبری شجاع، خردمند و حکیم و روحیه جهادی و انسجام ملی و وجود جوانانی شجاع و شهادت طلب ایستاد و دشمن را در عرصه‌های مختلف شکست داد.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: شما به یاد می‌آورید که رخداد دفاع مقدس از ایران به لبنان رفت، جبهه مقاومت اسلامی را شکل داد. جبهه جهاد و مقاومت اسلامی را در فلسطین شکل داد و این دو نیرو در کنار مردم لبنان و فلسطین، شکست‌های سختی را به صهیونیست‌های ظالم تحمیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: رژیمی که تفکر نیل تا فرات را دنبال می‌کرد اکنون در داخل مرزهایش احساس ناامنی می‌کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملت مظلوم افغانستان با درس گرفتن از فرزندان مجاهد ملت ایران، متجاوزان شوروی سابق را از افغانستان بیرون کرد. هم اکنون نیز همان نیروها و ملت افغانستان میتواند آمریکای جهانخوار را از باتلاق افغانستان بیرون کند و آمریکا بداند در همان راهبرد غلطی که شوروی سابق گرفتار شد، گرفتار خواهد شد و راهی جز ترک افغانستان ندارد.

وی بیان داشت: مردم مظلوم یمن بعد از 5 سال مقاومت، درس تلخی به ائتلاف برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد داد که روزی چند میلیون دلار هزینه می‌کنند اما یمنی‌ها با درسی که از شهدای ما آموخته‌اند به مقاومت ادامه می‌دهند.

سرلشکر صفوی افزود: اگر چه مردم سوریه و عراق در مبارزه با داعش و تجاوز دشمنان آسیب دیدند اما وقتی از ملت ایران کمک خواستند، فرزندان شما به این کشورها رفتند و مانند بسیجیان ایران، آنان را آموزش دادند و  این ملت‌ها به کمک قوای نظامی‌شان آمدند و این کشورها نجات یافتند.

وی تأکید کرد: این درس مقاومت را از دولت و ملت ایران و از مقاومت اسلامی ایران و از نوع رهبری و خردمندی رهبر مقتدر اسلامی‌مان یاد گرفتند و این مکتب شکست نخواهد خورد.

دستیار فرمانده کل قوا گفت: درس‌های دفاع مقدس برای امروزمان نیز کارآمدی دارند. برای مقابله با جنگ اقتصادی نیز جز مقاومت اقتصادی راهی نداریم. این مقاومت فقط مربوط به دولت نمی‌شود بلکه همه قوا و مردم باید به کمک هم آمده و بر این جنگ اقتصادی فائق شوند. همان گونه که در سال‌های دفاع مقدس با یک روحیه جهادی بر علیه دشمنان به پیروزی رسیدیم در این عرصه نیز با همان روحیه جهادی و انسجام ملی و تبعیت از رهبری می‌توانیم بر جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.

سرلشکر صفوی تأکید کرد:  200 کشور در دنیا داریم اما به سران این کشورها نگاه کنید. آیا رهبری دلسوز، خردمند و دوراندیش و مهربان مانند رهبر خودتان می‌شناسید. رهبری که آینده نگر و مهربان است و نفوذ کلام دارد. این رهبری نعمت الهی است و قدرشناسی از این نعمت، تبعیت از ایشان است و مطمئن هستم که خدای متعال که عنایت به ما دارند، شکست ناپذیر خواهیم بود و دشمنان قادر نخواهد بود چنین ملت مسنجم، همدل و صاحب فرهنگ عاشورایی را شکست دهد.

انتهای پیام/3264

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول