اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تصاویر| توفند شدید، 16 تن را در فیلیپین قربانی کرد

توفند سهمگین در روز کریسمس در مرکز فیلیپین علاوه بر به بار آوردن خسارات سنگین، دستکم 16 تن را قربانی کرد.

تصاویر| توفند شدید، 16 تن را در فیلیپین قربانی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره مدیریت بلایای طبیعی در فیلیپین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که توفند شدیدی، در روز کریسمس، مرکز «فیلیپین» را در نوردید که به قربانی شدن دستکم ۱۶ تن منجر شد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، توفند «فانفون» اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری با بادهایی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و وزش‌های ناگهانی باد با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و همراه با بارش  سنگین باران و سیلاب، فیلیپین را در نوردید.

طبق این گزارش، بیش از ۵۸ هزار نفر قبل از وقوع این باد و توفان شدید، مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند و وقوع این بلای طبیعی، خسارات شدیدی را در مرکز فیلیپین برجای گذاشت.

از طرف دیگر، بیش از ۱۵ هزار نفر در بنادر این کشور شرق آسیا سرگردان شدند زیرا عبور و مرور قایق‌ها و کشتی‌ها در پی هشدار وقوع توفند، به حالت تعلیق درآمد.

تلفات این حادثه از استان‌های مرکزی «کاپیز»، «ایلویلو» و ««لیت» گزارش شده‌اند که شامل یک پسر ۱۳ ساله نیز می‌شود که در اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد. 

آنطور که مرکز مدیریت بحران و مقابله با بلایای طبیعی فیلیپین گزارش کرده است، علت مرگ یک مرد دیگر، برخورد با شاخه درخت و دیگری  تصادف خودرو ثبت شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، توفند فانفون شب گذشته (چهارشنبه)، فیلیپین را ترک کرد و از دریای جنوب چین به سمت غرب حرکت کرد.

بر اساس این گزارش، در مجموع سالانه ۲۰ توفند فیلیپین را هدف قرار می‌دهد و در سالهای اخیر، این توفندها با کولاک و باد شدیدتری همراه بوده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول