اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور اسد:دمشق، تهران و مسکو برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تدابیر ویژه‌ای دارند

مشاور رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد، آمریکا با قانونی موسوم به «قیصر» قصد به زانو در آوردن سوریه را دارد اما دمشق با متحدان خود برای مقابله با تهدیدات سیاسی و اقتصادی آمریکا هماهنگ است.

مشاور اسد:دمشق، تهران و مسکو برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تدابیر ویژه‌ای دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌‌وگویی با شبکه «المیادین»  به تشریح آخرین تحولات مربوط به این کشور و برخی کشورهای منطقه پرداخت.

وی اعلام کرد، سوریه امکان تنظیم دادخواست بین‌المللی علیه آمریکا را بررسی می‌کند زیرا واشنگتن در حال دزدیدن نفت سوریه است.

شعبان با حضور در برنامه « لعبة الأمم» شبکه المیادین گفت، سوریه با همراه شرکت‌های روسی اکتشاف نفت در مدیترانه را آغاز کرده است.

وی در اشاره به نبرد در ادلب تصریح کرد: «نبرد ادلب آغاز شده و جنگنده‌های روسی ازارتش سوریه حمایت می‌کنند، توقف یا ادامه این نبرد بستگی به موضع نظامی دارد و هیچ ارتباطی با اتفاقات لیبی ندارد».

شعبان در ادامه به قانون جدید آمریکا علیه سوریه و متحدانش موسوم به «قیصر» پرداخت و گفت، شخصیت قیصر که قانون آمریکا از نام وی گرفته شده مانند مسائلی مانند حمله شیمیایی و کلاه‌سفیدها و غیره خیالی و جعلی است. این قانون مجرمانه و ظالمانه است و در ادامه سلسله فشارها علیه سوریه از ۲۰۱۱ تا کنون اعمال می‎شود اما دمشق با قدرت با آن مقابله می‌کند. این قانون روسیه و ایران را هم هدف می‌گیرد اما دمشق برای مقابله با فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا با متحدانش هماهنگ است و آنها اقدامات ویژه‌ای برای دور زدن این قانون آمریکا دارند. میان قانون قیصر و راهبرد نهایت اعمال فشار بر ایران و اتفاقات عراق و لبنان ارتباط وجود دارد.  

مشاور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه افزود، سوریه در تمامی زمینه‌ها به خودکفایی رسیده و قانون قیصر بر اقتصاد این کشور تأثیر نمی‌گذارد. دمشق به مقابله با چالش‌ها عادت کرده و سند آن به عنوان مثال افزایش کارخانه‌های ساخت و تولید دارو در سال‌های اخیر است.

بثینه گفت که افزایش قیمت دلار در هفته‌های اخیر در سوریه ارتباطی با قانون قیصر ندارد بلکه به بحران اقتصادی در لبنان مربوط است؛ آنچه در لبنان اتفاق می‌افتد بر سوریه تأثیر می‌گذارد و بالعکس. آمریکا خیال می‌کند با این قانون می‌تواند دمشق را به عقب براند و تصمیمات سیاسی آن را به گروگان بگیرد (اما در اشتباه است).

وی آمریکا را متهم کرد که به دلیل محاسبات راهبردی «اسرائیل» و واشنگتن مانع زا بازگشت آوارگان سوریه می‌شود.

شعبان سپس ادامه داد، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پس از دورغ‌هایی که گفته، اعتبار خود را از دست داده و این سازمان تحت تسلط آمریکاست.

مشاور اسد در ادامه به عراق هم پرداخت و گفت، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق تابع آمریکا نبود به همین خاطر واشنگتن علیه او ایستاد. عبدالمهدی با چین توافق‌نامه بست، گذرگاه «بوکمال» را بازگشایی و با طرح موسوم به «معامله قرن» مقابله کرد به همین دلیل واشنگتن او را رد کرد.

وی درباره بازگشت روابط سوری-سعودی گفت، این موضوع هنوز جدی نیست و در حد حرف باقی مانده است.

شعبان در پایان از موضع کویت در خصوص موافقت با قطعنامه اخیر شورای امنیت پیرامون انتقال کمک به این کشور بدون کسب موافقت دمشق اظهار تأسف کرد و فوت «قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول