اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مبارزه با قاچاق دام زنده در کردستان شدت می‌گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: مبارزه با قاچاق دام زنده در کردستان به صورت جدید تشدید می‌شود.

مبارزه با قاچاق دام زنده در کردستان شدت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین فیروزی صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قاچاق دام ضرر به اقتصاد کشور است و تشدید مبارزه با قاچاق دام حتما در دستور کار استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: به افرادی که در این راستا ذهنیتی دارند هشدار می‌دهیم نه به خود و نه به اقتصاد کشور زیان نرسانند قطعا به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد.

فیروزی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق دام زنده به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: در این راستا به صورت سازماندهی شده و با مشارکت متولیان امر اقدامات جدی و اساسی انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:‌ شرایط کشور امروز به گونه‌ای است که اجازه صادرات دام را باید کارگروه‌های اقتصادی کشور صادر کنند و در حال حاضر چنین مجوزی صادر نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: مصوب سال قبل کارگروه اجرا نشده است برسی شود آیا دستگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند یا مصوبه مبهم و اشکال اجرایی دارد.

فیروزی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه مطرح شد بیانگر این است که مصوبه اشکال دارد و ساز و کار اجرایی در این مصوبه دیده نشده و این مصوبه باید اصلاح شود.

وی عنوان کرد: نباید به دستگاه کاشف وظیفه و مسئولیتی برای انتقال دام داده شود فرآیند کشف تا تحویل و ورود به کشتارگاه باید منظم و توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد:‌ بنا نیست هنگ مرزی هم کاشف دام قاچاق، هم نگهدارنده و تحویل دهنده به کشتارگاه باشد باید این فرآیند به درستی تنظیم شود.

فیروزی با بیان اینکه ایمنی در تبدیل سوخت مایع به گاز در واحدهایی که در استان فعال هستند وجود نداد تشدید نظارت ها در این حوزه را ضروری دانست و گفت: از نظر ایمنی بسیار ناایمن و خطرناک است با هر واحد که به صورت غیرقانونی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند برخوردار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: از اینکه تعداد پرونده‌های تشکیل شده در روند نظارت بر بازار خوشحال نیستیم هر چند از یک سو بیانگر تلاش جدی متولیان امر است اما از سوی دیگر نشان می‌دهد بازار سلامت کافی ندارد.

فیروزی خاطرنشان کرد: نظارت و کنترل جدی بر بازار امری ضروری است اما از بازار مکانیزم خودکنترلی داریم و انتظار می‌رود قبل از اینکه دستگاه‌های متولی امر نظارت کنند خود بازار اجازه برخی سوء استفاده‌ها از سوی سودجویان را ندهند.

انتهای پیام/71/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول