اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

موافقت وزیر علوم با تجدیدنظر در سیاست‌‌‌های انتصاب مدیران/ مدیریت زنان پررنگ‌تر می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت علوم باید در سیاست‌ انتخاب مدیران تجدید نظر کند، گفت: آقای وزیر هم انتقادها از فرصت نابرابر برای مردان و زنان در مدیریت نظام آموزش عالی را قبول داشتند و به زودی اقداماتی را در رفع این ایراد انجام ‌خواهند داد.

موافقت وزیر علوم با تجدیدنظر در سیاست‌‌‌های انتصاب مدیران/ مدیریت زنان پررنگ‌تر می‌شود

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره انتقادهای وارده به وزارت علوم، اظهار داشت: وقتی اکثریت نمایندگان دو سوال را وارد می دانند به این معناست که وزارتخانه باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کند.

وی ادامه داد: برداشتم از جلسه سوال نمایندگان از وزیر علوم این بود که تعامل وزارت علوم و مجلس باید افزایش یابد و دو قوه مجریه و مقننه باید دست به دست هم دهند.

 میرزاده گفت: اینکه دو سوال از وزیر پرسیده شود و هر دو سوال با رای بالایی قانع کننده محسوب نشوند، نشان دهنده ضرورت تجدید نظر در برنامه‌های وزارتخانه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهای وارد شده، افزود: اینکه رئیس یک دانشگاه دخترانه، آقا باشد خیلی ایراد دارد و از منظر بازتاب بیرونی هم برای کشور خوب نیست؛ زیرا اگر ادعا داریم این همه خانم با لیاقت و هیات علمی خانم در کشور داریم اما مدیریت یک دانشگاه را هم به خانم نسپاریم پذیرفتنی نیست و توهین به خانم‌ها است. نمی‌گوییم که در همه پست‌ها حتما از مدیر خانم استفاده کنید اما حداقل در مواردی که واقعا امکان استفاده از خانم وجود دارد از خانم ها استفاده کنیم. 

میرزاده گفت: تعداد دانشجویان خانم و آقا در حال برابر شدن است؛ با این حال نمی‌گوییم که حتما تعداد اعضای هیات علمی آقا و خانم باید مساوی باشد اما باید مقداری فضا را برای خانم‌ها بیشتر فراهم کنیم؛ حتی در برخی دروس اساتید خانم می‌توانند بهتر از اساتید آقا عمل کنند. ۴۰ سال بعد از انقلاب با وجود خانم‌هایی با سطح سواد علمی بالا قابل قبول نیست که بگوییم نیروی مناسب خانم نداریم.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم آقای وزیر هم این نظرات را قبول داشتند و تصور می کنم ان‌شالله بعد از این جلسه اقداماتی را در این باره انجام ‌دهند و در کل برنامه‌های وزارت علوم تجدید نظر شود.

به گزارش فارس، اخیراً منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سوالات نمایندگان در مجلس درباره علت انتصاب مدیر مرد برای یک دانشگاه دخترانه و تبعیض جنسیتی در انتصاب اعضای هیات علمی و مدیران زن پاسخ داد؛ اما پس از اینکه نمایندگان مجلس از پاسخ‌های او قانع نشدند، وزیر علوم دولت دوازدهم دومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول