اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جشنواره ابوذر بستری برای شناسایی نخبگان در عرصه خبر و رسانه است

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: جشنواره ابوذر بستری برای شناسایی نخبگان در عرصه خبر و رسانه است و با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب شاهد تثبیت نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه هستیم.

جشنواره ابوذر بستری برای شناسایی نخبگان در عرصه خبر و رسانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن نصرپور پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ابوذر بستری برای شناسایی نخبگان در عرصه خبر و رسانه است و با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب شاهد تثبیت نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه هستیم.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: محصولات جشنواره ابوذر باید در جهت معرفی ارزش‌های اصیل انقلاب و اسلام باشد و خروجی جشنواره هم باید منجر به تولید اخلاق در جامعه شود.

وی با بیان اینکه دشمنان با تهاجم گسترده فرهنگی و جنگ نرم در فکر تضعیف پایه‌های نظام هستند، بیان کرد: رسانه‌ها سهم قابل توجهی در تغییرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر جامعه‌‌ای دارند و این گونه جشنواره‌ها منجر به جریان‌سازی و مهندسی پیام و معرفی فعالان این عرصه می‌شود.

نصرپور افزود: رسانه‌های انقلابی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی متذکر شد: هدف چهارمین جشنواره ابوذر هم‌افزایی هرچه بیشتر رسانه‌های انقلابی این استان بوده است و شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این جشنواره نباید پس از اتمام جشنواره به حال خود رها شوند بلکه جشنواره باید شروع حرکتی برای کمک به ارتقای علمی این افراد باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، یکی دیگر از آرمان‌های انقلاب اسلامی، رشد اخلاق‌های معاشرتی است و معاشرت مردم، ایثار و کمک باید در آینده بیشتر مورد نظر تولیدکنندگان محتوا در جشنواره ابوذر باشد.

«ابوذر» جای خالی جشنواره‌های حرفه‌ای رسانه‌ای را پر کرده است

در ادامه دبیر چهارمین جشنواره ابوذر اظهار کرد: آیین اختتامیه امروز حاصل هشت ماه تلاش است که منجر به ثبت ۲ هزار و ۳۸۴ اثر در دبیرخانه جشنواره ابوذر شد.

سید ناصر نعمتی بیان کرد: مهم بود که در خلاء جشنواره‌های حرفه‌ای که جای آن را در دهه ۹۰ خالی می‌بینیم این جشنواره بستری برای رقابت میان فعالان رسانه‌ای استان خراسان رضوی باشد.

وی گفت: ۳۷۰ اثر دوره اول، هزار و ۳۴۳ اثر در دوره دوم، هزار و ۹۶۶ اثر در دوره سوم و اکنون ۲هزار و ۳۸۴ اثر در جشنواره چهارم ثبت شده است، رشد کمی آثار یکی از نشانه‌های اقبال و اعتماد به جشنواره است.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر خاطرنشان کرد: براساس تقسیم گستره جغرافیایی ارسال آثار به جشنواره، سهم مشهد ۶۲ درصد آثار و ۳۸ درصد دیگر نیز مربوط به سایر شهرستان‌ها بوده است.

نعمتی با بیان اینکه هزار و ۹۲۰ اثر از طریق رسانه‌های رسمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، بیان کرد: سهم رسانه‌های غیر رسمی ۴۶۴ اثر بوده است.

وی با یادآوری محورهای جشنواره، گفت: جشنواره ابوذر یک جشنواره موضوعی است و مهم‌ترین نکته مورد بررسی هیات داوران تولید آثار مرتبط با محورهای ارزشمند فراخوان است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه از جمله شجاعی، خادم، فرجی، علیرضا عطاریانی، علیرضا کتابدار، بیژن مقدم، مصطفی اعلمی، سید شجاع مرتضوی و مجتبی محمودی تقدیر شد.

امیر جلیلی نژاد سردبیر رونامه قدس برای ویژه نامه سرخط و هادی حاجتمند برای فیلم سینمایی مدیترانه مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین معصومه مومنیان خبرنگار خبرگزاری فارس خراسان رضوی به عنوان رتبه برتر گزارش‌ و فاطمه سهامی حصاری به عنوان رتبه سوم خبر مفتخر به دریافت تندیس لوح تقدیر و هدیه این جشنواره شدند.

علیرضا علی‌صوفی برای بخش مصاحبه، فاطمه سهامی برای گزارش و معصومه مومنیان برای بخش خبر شایسته تقدیر شدند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول