اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سند آمایش آذربایجان‌غربی تصویب شد

در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی، طرح سند آمایش استان مطرح و با اکثریت آرای اعضای این شورا، تصویب و برای نهایی شدن در شورای عالی آمایش کشور مطرح می‌شود.

سند آمایش آذربایجان‌غربی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی استاندار آذربایجان‌غربی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با قدردانی از تلاش دو ساله رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و تیم تدوین سند آمایش سرزمینی استان اظهار کرد: در تدوین این سند نظرات تمامی کارشناسان، نخبگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی استان، دانشگاهیان، اعضای شوراهای شهر، فرمانداران، فعالان سیاسی و بخش خصوصی  مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه منظور از آمایش سرزمین، رسیدن به مطلوب‌ترین توزیع ممکن جمعیت، توسط بهترین شکل توزیع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در پهنه سرزمین است، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده برای تدوین این سند، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند نکته نظرات خود را در اصلاح این سند ارائه کنند چرا که سند آمایش استان قابلیت اصلاح و اعمال تغییرات را دارد.

ناصر حضرتی‌پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند آمایش استان در بیش از ۵۰۰۰ صفحه در قالب ۲۳ جلد کتاب، اظهار کرد: اجرای این طرح به بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های استان در حوزه های مختلف و تلفیق آنها در پهنه کمک شایانی خواهد کرد تا استان بتواند در فضای توسعه‌ای کشور نقش در خوبی را ایفا کند.

حضرتی با اشاره به اینکه در تدوین سند آمایش سعی شده نظرات تمامی گروه‌ها جلب شود، ادامه داد: در سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی، قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و نقشه راه استان را برای ۲۰ سال آینده ترسیم شده و وضعیت توسعه کشورها همسایه و استانهای همجوار نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

وی در ادامه سخنان خود به تشریح لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و جایگاه استان در آن پرداخت و گفت: منابع درآمدی استان در لایحه بودجه سال آینده یک هزار و 688 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رشد ۱۹ درصدی نسبت به درآمدهای امسال دارد. البته با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه آذربایجان‌غربی، درآمد حاصل از منابع استان بیشتر از این رقم است که به خزانه ملی واریز و صرف پروژه‌های کلان استان و نیز اداره امور عمومی و حاکمیتی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: خوشبختانه با وجود تنگناهای موجود حدود ۹۵ درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده امسال محقق شده و این نوید خوبی برای تحقق درآمدهای سال آینده است و در عین حال به منظور رونق تولید و بهبود فضای کسب کار تلاش شده میزان رشد درآمدهای مالیاتی استان کمتر از رشد میانگین کشور باشد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول