اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نمایشگاه قرآنی مشترک ایران و ترکیه افتتاح شد

نمایشگاه قرآنی مشترک ایران و ترکیه ظهر امروز پنجشنبه ۵دی‌ماه با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی ارباش ، رئیس سازمان دیانت ترکیه افتتاح شد.

نمایشگاه قرآنی مشترک ایران و ترکیه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه، ظهر امروز پنجشنبه ۵دی‌ماه نمایشگاه قرآنی مشترک ایران و ترکیه را افتتاح کردند.

 

ابوذر ابراهیمی ترکمان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: امروز به برکت قرآن درکنار هم جمع شده‌ایم. امروز در این نمایشگاه معنوی هنرمندان و کاتبان از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه حضور دارند و با ارائه آثار هنری دیدگان ما و بازدیدکنندگان را مزین به کلمات وحی کردند.

ترکمان با اشاره به زیبایی خطوط قرآنی در آثار کاتبان وحی اظهارداشت: امروز از هنرمندی این اساتید خطوط قرآنی بهره‌مند می‌شویم و امیدواریم آیات نورانی الهی تاثیرش را برجان و روح ما بگذارد و منجر به تفکر و تعقل بیشتر در انسان‌ها شود و از برکات قرآن کریم، بتوانیم در هدایت جوامع انسانی بهره ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان در ادامه به ویژگی‌های آثار هنری و اسلامی اشاره کرد و گفت: برای تولید یک اثر هنری و اسلامی مانند تابلوی نقاشی و یا خطاطی قرآنی، هنرمند مسلمان باید دارای طهارت روح و جسم باشد. طهارت هنرمند از ویژگی‌های برجسته خلق آثار هنری است.

در این نمایشگاه زهرا معصومی هنرمند ایرانی در رشته تذهیب و علی تن از هنرمندان برجسته کشورمان حضور دارند و به خلق آثار هنری می‌پردازند.

گفتنی است رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیأت بلند پایه به‌منظور امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دیانت جمهوری ترکیه در سفری دو روزه در ترکیه حضور یافته است. افتتاح نمایشگاه قرآنی، برگزاری کنفرانس خبری مشترک و امضای تفاهم‌نامه و دیدار و گفت‌وگو با مسؤولین فرهنگی و دینی دو کشور از برنامه‌های این سفر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول