اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری ورکشاپ بررسی آثار زنده‌یاد امیر سهیلی در سنندج

ورکشاپ تخصصی کارتون هنری و مطبوعاتی ویژه آثار زنده‌یاد امیر سهیلی در سنندج برگزار شد.

برگزاری ورکشاپ بررسی آثار زنده‌یاد امیر سهیلی در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ورکشاپ یک روزه با حضور کارتونیست‌های عضو انجمن کارتون و کاریکاتور استان کردستان با محوریت بررسی و تحلیل آثار زنده‌یاد امیر سهیلی کارتونیست فقید کردستانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

سامان احمدی معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عصر امروز در جریان برگزاری این رویداد هنری اظهار کرد: کارتون و کاریکاتور یک هنر جهانی است و خرسندیم که استان کردستان نیز به دلیل وجود هنرمندانی توانا در این عرصه شاهد فعالیت یک انجمن رسمی بوده و این رویدادهای تخصصی را برگزار می‌کند.

وی افزود: زنده‌یاد امیر سهیلی برای راه‌اندازی انجمن کارتون و کاریکاتور استان تلاش‌های بسیاری را انجام داد و برپایی اینچنین برنامه‌هایی که به بررسی و تحلیل این هنرمند فقید می‌پردازد ضروری و قابل تحسین است.

احمدی اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام ظرفیت‌های قانونی و مالی از هنرمندان این عرصه حمایت می‌نماید و علاوه بر حمایت مالی از طرح‌های هنری انجمن کارتون و کاریکاتور آمادگی داریم که هنرمندان فاقد بیمه تامین اجتماعی را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

در پایان این ورکشاپ تخصصی نیز که آثار زنده‌یاد سهیلی توسط سیامک غلامی رییس هیات مدیره انجمن کارتون و کاریکاتور استان تحلیل شد و سپس افراد شرکت کننده به خلق آثار کارتونی بر اساس آثار مرحوم سهیلی پرداختند.

آثار تولید شده نیز توسط سامان صولی و کاوه رضاقلی مورد داوری قرار گرفت و در نهایت سینا صحرایی رتبه اول، اردشیر صادق‌وزیری رتبه دوم، مبین ساعدی و حسام جعفری رتبه سوم مشترک و سودابه حسینی شایسته تقدیر شدند.

گفتنی است، زنده یاد امیر سهیلی کارتونیست، طنزپرداز، ژورنالیست هنری فقید سنندجی که بیش از یک دهه از عمر با عزت خویش را برای تعالی این هنر جهانی در زادگاهش هزینه کرد.

زنده‌یاد سهیلی ماه‌های پایانی عمر با عزت خویش را در شور و شعف وصف‌ناپذیر راه‌اندازی انجمن استانی کارتون و کاریکاتور صرف کرد و تا یک روز قبل از وفات خویش تا آخرین دقایق وقت اداری روز پنجشنبه دوم آذرماه 97 به دنبال مستحکم کردن پایه‌های انجمن استانی و اجرایی نمودن برنامه‌های تدوین شده بود.

زنده یاد سهیلی سوم آذرماه 97 در حالی جامعه فرهنگ، هنر و رسانه کردستان را تنها گذاشت که بسیاری از رویاهای و آرزوهای امیر عرصه کارتون و کاریکاتور کردستان هنوز محقق نشده است و دوستان و همراهان وی پس از گذشت یک سال از فقدان امیر همچنان به دنبال تحقق دغدغه های رئیس فقید انجمن استانی خویش و موفق‌ترین کارتونیست تاریخ کردستان هستند.

زنده یاد امیر سهیلی پایه‌گذار بخش کارتون و کاریکاتور نشریه کورده‌واری و هنرمندی مبتکر و خوش ذوق بود که فقدان وی هیچگاه پر نخواهد شد و بدون شک نبود امیر عزیز ضایعه‌ای برای جامعه هنر و رسانه کردستان است.

انتهای پیام/76/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول