اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

بازگشایی دوباره جاده ناایمن پیست دیزین/ بازی خطرناک با جان مردم؟

جاده دیزین فاقد استاندارد لازم است و این مشکل از گذشته و بهره‌بردار قبلی وجود داشته و حالا با آغاز فصل اسکی، دوباره بازگشایی شده است.

بازگشایی دوباره جاده ناایمن پیست دیزین/ بازی خطرناک با جان مردم؟

سعید آقایی - به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با آغاز فصل سرما و بارش برف در ارتفاعات تهران فصل اسکی رسما آغاز و پیستهای اطراف تهران به روی مشتاقان این رشته بازگشایی شده است. پیست دیزین به عنوان بزرگترین پیست اسکی ایران یکی از مقاصد و میزبانان مهم اسکی بازان و مشتاقات در فصل سرما محسوب می شود اما این پیست کماکان از مشکلات قدیمی رنج می برد.

بعد از اتفاقات سال گذشته و مشکلاتی که بهره بردار پیشین این مجموعه آن را بوجود آورد، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تصمیم گرفت که بهره برداری از این پیست را در سال جاری به فدراسیون اسکی واگذار کند.

بدین ترتیب فدراسیون متولی این مجموعه بزرگ شد و از همین رو به نظر می رسید که مشکلات فصل گذشته و اتفاقات قبلی در این مجموعه رخ ندهد و حداقل استانداردها در آن رعایت شود. با این وجود با آغاز فصل سرما و اسکی، کماکان مشکلات گذشته در دیزین مشهود است.

*جاده خطرناک

بزرگترین مشکل پیست دیزین مسیر دسترسی به آن است. جاده ای کم عرض و کوهستانی که به شدت برف گیر است و با توجه به یخبندان و بارش دائمی برف همیشه در معرض بهمن قرار دارد. جاده بالای دیزین معمولا در فصل زمستان به دلیل مشکلات ایمنی بسته شده و نمی توان از آن تردد کرد. سال گذشته این جاده با اصرار سودجویانه بهره بردار سابق آن در فصل زمستان و ریزش برف بدون توجه به هشدارهای ایمنی بازگشایی شد و متاسفانه قربانی گرفت. در همان ابتدای فصل اسکی یک حادثه دلخراش در جاده پیست و کشته شدن یک کارگر سبب شد تا دوباره دیزین بدل به سوژه شود.

تاکید بهره بردار سال گذشته بر استفاده از جاده دیزین به منظور درآمدزایی در هنگام ریزش برف که تردد در آن ممنوع است، منجر به ریزش بهمن کشته شدن یک کارگر شد. در فصل جاری نیز این مشکل کماکان پابرجاست. در حالیکه به نظر می رسید با تغییر بهره بردار و متولی شدن فدراسیون، شاهد رعایت مسائل ایمنی در پیست باشیم، اما جاده بالا یدون هیچ تمهیدات خاصی و ایمن سازی بازگشایی شده و تردد اسکی بازان از این مسیر صورت می گیرد.

*بازگشایی بدون ایمن سازی

جاده دیزین فاقد استاندارد لازم است و این مشکل از زمان های گذشته وجود داشته و به هنگام بارش برف به شدت ناایمن و خطرناک می شود اما با از دست رفتن فصل تابستان که موقعیت مناسب برای استانداردسازی و ایمن سازی این جاده است، حالا در زمستان و با توجه به بارش برف های سنگین و وقوع بهمن به شدت خطرناک می شود و تردد آن می تواند عواقب ناگواری داشته باشد.

بعد از ماجرای تلخ کشته شدن یک کارگر در این جاده در سال گذشته، اخطارهای فراوانی از سوی نهادهای ناظر، راهداری، شورای شهر و دادستانی به بهره‌بردار و شرکت توسعه و تجهیز داده شده که ظاهرا جدی گرفته نشد و بدون هیچگونه تمهیدات ویژه در فصل تابستان و ایمن سازی، این جاده در دسترس عموم قرار گرفته است.

*بازگشت نامحسوس

ظاهرا در پشت پرده بازگشایی این مسیر خطرناک، بهره بردار پیشین نیز حضور دارد؛ موضوعی که تا این لحظه هیچ منبع رسمی حاضر به رد یا تائید آن نشده است. اکنون این پیست به فدراسیون اسکی سپرده شده اما گویا این شخص در منطقه حضور پررنگی دارد. بازگشایی بدون ایمن سازی، یادآور تجربیات تلخ پیشین است؛ اتفاقی که می تواند دوباره تکرار شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول