اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برآورد 378 میلیارد تومانی سرمایه گذاری کسب وکارهای ثبت شده در طرح مثلث اقتصادی

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته برآورد می‌شود حجم کل سرمایه‌گذاری‌ها در کسب‌وکارهای ثبت‌شده در طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی استان 378 میلیارد تومان باشد.

برآورد 378 میلیارد تومانی سرمایه گذاری کسب وکارهای ثبت شده در طرح مثلث اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، علی‌اکبر لبافی به تشریح اقدامات معین‌های اقتصادی در شهرستان‌ها و رصد عملکرد آن‌ها پرداخت و توضیح داد: این ارزیابی و نتایج آن به استناد اطلاعاتی است که در سامانه اقدامات معین‌ها به ثبت رسیده و تائید اطلاعات مذکور نیز توسط فرمانداران انجام‌گرفته است. در ادامه داده‌های مربوطه توسط گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان نیز رصد، بررسی و تصدیق می‌شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: درمجموع تاکنون 624 پروژه کسب‌وکار توسط 49معین در 26شهرستان استان در سامانه ثبت‌شده است.

وی به جزئیات بیشتری از این پروژه‌ها اشاره و عنوان کرد: از مجموع ذکرشده،  104 پروژه و فعالیت اقتصادی به تائید فرمانداران نرسیده و به‌طور مستقیم از کارتابل فرمانداری به معین‌ها عودت داده‌شده است. 117پروژه و فعالیت اقتصادی نیز توسط فرمانداران تائید شده و پس از بررسی توسط گروه کارشناسی نهاد، به دلیل وجود نواقص به فرمانداران بازگردانده شد؛ همچنین 76 مورد از آن‌ها را نیز فرمانداران به معین‌ها ارجاع دادند تا اصلاحات لازم برای این موارد انجام بگیرد.

لبافی خاطرنشان کرد: اما 96 فعالیت نیز در حال حاضر توسط فرمانداران تائید شده و در کارتابل نهاد قرارگرفته است تا بررسی نهایی بر روی آن‌ها انجام گیرد. نهایتاً 165 فعالیت و کسب‌وکار نیز توسط گروه کارشناسی مذکور، تاییدات لازم را دریافت کرده و به‌عنوان سابقه معین تعریف‌شده‌اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، این توضیح را هم داد که از مجموع 624 کسب‌وکار ثبت‌شده (اعم از تائید شده و نشده)؛ 25درصد در بخش صنعت بوده و به همین نسبت نیز در بخش دام‌پروری طرح ارائه‌شده است، همچنین بخش خدمات با 16درصد و کشاورزی با 14درصد در رتبه‌های بعد قرار دارند. در این میان، بخش گردشگری و صنایع‌دستی نیز سهمی 11 درصدی از کسب‌وکارهای ثبتی داشته است.

وی حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای 624طرح کسب‌وکار خرد، متوسط و بزرگ را 378میلیارد تومان برآورد کرد و عنوان کرد: 165 فعالیت خرد و متوسطی که توسط گروه کارشناسی نهاد تائید شده‌اند؛ دو هزار و 608 فرصت شغلی را منجر خواهند شد و تعداد کل فرصت‌های شغلی محقق شده بر اساس اعلام معین‌ها، تائید فرمانداران و البته بررسی گروه کارشناسی نهاد، 824مورد بوده است.

لبافی تصریح کرد: علاوه بر این، تاکنون 87 حساب سپرده توسعه روستایی نیز توسط 11 معین در سامانه مذبور ثبت‌شده که تعداد اعضای آن‌ها 3هزار و 193 نفر برآورد می‌شود و مبلغ کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن نیز به 29میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: از این میان، 33 حساب سپرده روستایی هم به تائید گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رسیده که درمجموع یک هزار و 188 عضو داشته و مبلغ 2هزار و 845 میلیون ریال سرمایه‌گذاری برای آن انجام‌شده است. در کنار آن، 26حساب توسعه روستایی را نیز فرمانداران تائید کرده و در مرحله نهایی بررسی‌ها توسط نهاد قرار دارند.

این گزارش حاکی است؛ نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در محل مرکز آموزش و پژوهش اتاق مشهد مستقر است.

انتهای پیام/ 70071

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول