اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دولت گره از کار مردم باز کند/ عدم سازش با منافقان و کافران، مصداق تقوای سیاسی است

امام جمعه سمنان، با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها غیرقابل تحمل شده است و دولت باید با اقدام عاجل به میدان بیاید، گفت: دولت باید گره از کار مردم بگشاید.

دولت گره از کار مردم باز کند/ عدم سازش با منافقان و کافران، مصداق تقوای سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر و با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد، با انتقاد از گرانی‌های موجود در جامعه و مشکلاتی که دامن‌گیر مردم شده است، اظهار کرد: دولت باید گره از کار مردم بگشاید؛ مردم مشکل گرانی بنزین را تحمل کردند اما افزایش قیمت‌ها غیرقابل تحمل است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه زبان گویای مردم و تریبون نماز جمعه ظرفیتی برای بیان مشکلات آنهاست، ادامه داد: ما مقابل دولت نیستیم؛ اما زبان گویای مردم هستیم و دولت باید گره از کار مردم بگشاید.

امام جمعه سمنان با اشاره به مراجعات مکرر مردم به دفتر امام جمعه سمنان برای بیان مشکلاتشان و لزوم رسیدگی به گرفتاری‌های مردم اظهار کرد: مشکل سود بانک‌ها و گرانی منازل مسکونی باید با ورود دولت حل شود.

شاهچراغی به ضرورت تکیه دولت به توانمندی‌های داخلی اشاره و تصریح کرد: دولت نباید چشم به خارج داشته باشد و باید به توانمندی داخلی تمرکز کند.

وی با اشاره به توطئه‌های همیشگی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دشمن هرگز قابل اعتماد نبوده و نیست و همیشه عزم خود را برای براندازی نظام اسلامی جزم کرده و این تصمیم جدی آمریکا، اروپا و همه دشمنان ماست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه این خواسته دشمن هرگز محقق نمی‌شود، ادامه داد: دشمن با وجود رهبری مجتهد و مرجع تقلیدی فقیه، بیدار و هوشیار، مردم بصیر و نیروهای انقلابی شجاع، آرزوی دیرینه و خواب‌های شیطانی خود را گور خواهد برد.

شاهچراغی به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت انتخاب آگاهانه مردم اشاره و تصریح کرد: ملت انقلابی نیازمند دولت و مجلس انقلابی است و مردم باید در این کارزار هوشیار و مراقب رأی خود باشند.

وی به ویژگی‌های مجلس انقلابی اشاره و تصریح کرد: باور داشتن انقلاب و حرکت در خط رهبری و انقلاب و داشتن روحیه دشمن‌ستیزی از ویژگی‌های مجلس انقلابی است.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید تشنه خدمت باشند، نه قدرت. تعیین این مجلس انقلابی در دست ما و شماست و باید فردی را انتخاب کنیم که این چهار خصلت را داشته باشد.

شاهچراغی با اشاره به پیش رو بودن روز 9 دی و ضرورت حضور مردم در صحنه اظهار کرد: ما مدیون بصیرت مردم هستیم و با بصیرت مردم رژیم پهلوی سرنگون و انقلاب 40 ساله شد و مردم همچنان برای تداوم آن تلاش می‌کنند.

وی به پیش رو بودن میلاد حضرت زینب (س) و ضرورت الگو گرفتن بانوان از زندگی این بانو تأکید و اظهار کرد: حضرت زینب (س) نسخه دوم حضرت فاطمه (س) در فضائل اخلاقی و رفتاری هستند و الگویی بهتر از این دو بانوی مکرم برای بانوان وجود ندارد.

امام جمعه سمنان، همچنین نمازگزاران را به تقوا و پاکی دعوت و اظهار کرد: همه دل‌ها نیازمند تقوا بوده و عمران و آبادی خانه دل در گرو تقواست.

شاهچراغی با اشاره به اینکه تقوا انواع و اقسامی هم دارد، ادامه داد؛ نوعی از تقوا، تقوای سیاسی است و عدم سازش با منافقان و کافران نوعی تقوای سیاسی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/74034/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول