اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعتقاد به مقاومت در هر حال یکی از شرایط مهم کاندیدای اصلح است

امام جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه اعتقاد به مقاومت در هر حال یکی از شرایط مهم کاندیدای اصلح است، گفت: ایران هر آن چه امروز دارد، از مقاومت است.

اعتقاد به مقاومت در هر حال یکی از شرایط مهم کاندیدای اصلح است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان ضمن دعوت همه مردم به تقوای الهی به حماسه 9 دی اشاره کرد و اظهار داشت: نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، یکی از شیرین‌ترین‌ روزهای تاریخ نظام اسلامی است که در تاریخ ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند. 

خطیب نماز جمعه ماهنشان با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و با تاکید بر اینکه اعتقاد به مقاومت در هر حال یکی از شرایط مهم کاندیدای اصلح است، تصریح کرد: ایران هر آن چه امروز دارد، از مقاومت است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در پرتو مقاومت، همه معادلات منطقه‌ای و بسیاری از معادلات بین‌المللی بدون نقش‌آفرینی ایران شکل نمی‌گیرد.

زاهدی پور با اشاره به اینکه برخی‌ها با ایجاد دو قطبی مقاومت و معیشت، در صدد تلقین این دیدگاه غلط هستند‌ که مقاومت مشروط به معیشت است، افزود: این در حالی است که معیشت هم بدون مقاومت در مضیقه خواهد بود. 

وی ادامه داد: اگر امروز برخی‌ها عدم الحاق به fatf  را ‌مساوی با فلاکت می‌دانند، و یا اینکه برخی مذاکره با دشمن را ضامن حل مشکلات مردم می‌دانند، به دلیل نداشتن ذهنیت درست در ارتباط با مقاومت و داشتن انفعال در مقاومت است. 

امام جمعه ماهنشان اذعان داشت: باید توجه داشته باشیم که راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات اعتماد به توانمندی‌های داخلی در کنار ارتباط و تعامل با کشورهای قابل اعتماد و نقش‌آفرینی مانند چین و روسیه و برخی کشورهای دیگر به جای ارتباط و افتادن در دام کشورهایی است که جایگاه چندانی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ندارند و می‌خواهند از وضعیت موجود جایگاهی را برای خود ایجاد کنند. 

وی با اشاره به اینکه بودجه سال 99 با ساختار تورمی و فشاری خود، متناسب با وضعیت اقتصادی مردم نیست، اضافه کرد: بودجه سال 99  متناسب با وضعیت اقتصادی مردم نیست، اگر چه تا حدی به دلیل تحریم‌ها و آن هم از سر ناچاری تکیه بر فروش نفت خام تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. 

زاهدی پور افزود: افزایش 16 درصدی قیمت حامل‌های انرژی مانند گاز، برق و آب با وجود شوک 300 درصدی افزایش قیمت بنزین و تبعات اقتصادی سرسام‌‌آور آن به هیچ وجه منطقی نیست و لازم است مجلس در این زمینه نقش‌آفرینی فعالانه‌ای از خود نشان دهد. 

وی خاطر نشان کرد: افزایش 82 درصدی تکیه بر فروش اوراق مالی و مشارکت در بودجه 99 برای تأمین صوری کسری تراز عملیاتی ضمن آن که متناسب با اسناد بالادستی اقتصاد مقاومتی نیست، ساختار بودجه را به شدت تورمی کرده، نسل‌ها و دولت‌های بعدی را نیز تحت فشار استقراض قرار می‌دهد. 

خطیب نماز جمعه ماهنشان یادآور شد: بودجه فعلی در حالی فشار تورمی را بیش از پیش بر مردم تحمیل می‌‌کند که دولت فشاری را بر خود تحمیل نکرده است. 

انتهای پیام/73002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول