اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه ۲ میلیون و 753 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در زنجان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۲ میلیون و 753 هزار و ۹۳۶ نفر ساعت آموزش مهارتی در 9 ماهه سال‌جاری ارائه شده است.

ارائه ۲ میلیون و 753 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی  در زنجان

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ارائه آموزش‌های فنی به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چهار خوشه اصلی ارائه می‌شود، عنوان کرد: خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی خوشه‌های ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری در مجموع یک هزار و ۵۸۱ نفر دوره آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای استان زنجان ارائه شده است، تصریح کرد: این میزان شامل ۲ میلیون و 753 هزار و ۹۳۶ نفر ساعت طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری ارائه آموزش مهارتی می‌شود.

انصاری با بیان اینکه در سال‌جاری ۴۷۴ نفر دوره آموزش در خوشه خدمات ارائه شده است، گفت: در این خوشه ۸۱۵ هزار و ۴۳۰ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۱۲ گروه برنامه‌ریزی در خوشه خدمات ارائه می‌شود، عنوان کرد: امور اداری، بهداشت و ایمنی، مراقبت و زیبایی و ... از جمله گروه‌های این خوشه است.

وی با بیان اینکه ۳۲ گروه برنامه‌ریزی در خوشه صنعت ارائه می‌شود، بیان کرد: مکانیک، صنایع فلزی، برق، صنایع چوبی، جوشکاری و ... از جمله رشته‌های ارائه شده در این خوشه است.

انصاری با بیان اینکه یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۳۰۷ نفر ساعت آموزش در سال‌جاری در خوشه صنعت ارائه شده است، اضافه کرد: ۷۸۳ نفر دوره در این خوشه به علاقه‌مندان ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۵۸ هزار و ۹۱۷ نفر ساعت آموزش در بخش فرهنگ و هنر ارائه شده است، اظهار کرد: ۲۱۹ نفر دوره در خوشه فرهنگ و هنر ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ گروه برنامه‌ریزی در خوشه فرهنگ و هنر ارائه می‌شود، بیان کرد: صنایع دستی، هنرهای تزئینی، طلا و جواهرسازی و ... رشته‌های ارائه شده در این خوشه است.

انصاری با اشاره به ارائه ۱۰ گروه برنامه‌ریزی در خوشه کشاورزی بیان کرد: امور زراعی، باغی، صنایع غذایی، گیاهان دارویی و ... از جمله گروه‌های آموزشی در خوشه کشاورزی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۶۱ هزار و ۲۷۲ نفر ساعت آموزش در خوشه کشاورزی ارائه شده است، گفت: ۱۰۳ ساعت دوره آموزش در این خوشه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان ۹ ماه گذشته از سال‌جاری ۶۹ درصد اهداف آموزش‌های مراکز دولتی محقق شده است، گفت: آموزش‌های غیردولتی نیز ۶۷ درصد تحقق هدف داشته است.

انصاری با بیان اینکه در بخش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ۶۳ درصد اهداف محقق شده است، بیان کرد: ۱۰۰ درصد هدف فعالیت در حوزه تولید محتوای آموزش مجازی محقق شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: تدوین سند ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش توسعه آموزش‌های مهارتی در سال‌جاری انجام شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول