اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدیران مردم را در کاغذبازی‌های اداری معطل نکنند

امام جمعه شهرضا گفت: مسؤولان و مدیران مردم را در کاغذبازی‌های اداری معطل نکنند.

مدیران مردم را در کاغذبازی‌های اداری معطل نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که کسانی که به مقام‌های بالای علمی و معنوی رسیدن کسانی بودن که اهل برنامه‌ریزی بودند، اظهار داشت: اگر انسان اهل برنامه‌ریزی باشد میزان خطاپذیری او بسیار کم می‌شود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که خداوند امکانات طبیعی به مردم عنایت کرده و مدیران جامعه به عنوان کسانی که امانت دار این نعمت‌ها هستند باید برای رفاه مردم بهترین راه را مدنظر قرار دهند، افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر مردم از امکاناتی است که خداوند به مردم داده است.

وی با تأکید بر این‌که این مملکت فقیر نیست و معدن‌های مختلف و ارزشمند در کشور وجود دارد که در کمتر کشوری وجود دارد، بیان کرد: نماینده‌ای که وارد مجلس می‌شود باید امکانات کشور را در اختیار مردم قرار دهد، کسی که خانه خودش را نمی‌تواند اداره کند، چگونه می‌تواند برای مردم برنامه‌ریزی کند؛ مجلس شورای اسلامی جای تبادل افکار و نظریات است، مجلس باید امکانات خدادادی را برای مردم برنامه‌ریزی کنند، دولت هم به عنوان مجری قانون این امکانات را به نفع مردم استفاده کند.

صالح با بیان این‌که مال و ثروت در نظام اسلامی یک امانت الهی و ستون فقرات ملت است، تصریح کرد: کسانی که مسؤولیت و مدیریت قبول می‌کنند، باید این توانایی را در خودشان ببینند که به نفع مردم این امکانات را برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر این‌که امکانات را خدا به ما داده است اما چرا باید در جامعه اینقدر فقیر داشته باشیم و فاصله طبقاتی بین مردم وجود داشته باشد، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه و دولت به عنوان قوه مجریه باید ذخایر خدادادی را از زمین استخراج کنند و به نفع مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به حماسه بزرگ ۹ دی خاطرنشان کرد: ۹ دی روز تجلی وحدت و یکپارچگی ایمان و بصیرت این ملت بزرگ است که در تاریخ به عنوان یک حماسه ماندگار ثبت شد.

صالح با بیان این‌که همیشه باید بدانیم دشمنان ما بیدار هستند و نباید هیچ وقت احساس امنیت از طرف دشمن بکنیم، افزود: دشمنان ما قسم خوردند که تا پای دین و اعتقادات ما بایستند، اما مبارزه دشمن چهره‌های متفاوتی دارد، زمانی 8 سال جنگ نظامی و زمانی دیگر جنگ سیاسی و فرهنگی و امروز جنگ اقتصادی است و در آینده هم دشمن برنامه‌های دیگری دارد.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: باید در مسیر گذر زمان به ویژه وقتی فتنه‌ای واقع می‌شود، بتوانیم راه حق را از باطل تشخیص دهیم و از دستورات ولی فقیه به عنوان نایب و جانشین امام زمان (عج) پیروی کنیم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور و مشارکت حداکثری مردم، گفت: مشارکت در تصمیم‌گیری اداره مملکت چیزی است که دشمن از آن هراس دارد، اگر انسان کاری کند که دشمنان ما عصبانی، محزون و ناامید شوند یک عمل شایسته انجام داده است.

وی با تأکید بر این‌که بدترین چیز برای یک جامعه اسلامی تفرقه و اختلاف است و باید وارد اختلاف‌ها نشویم، بیان کرد: رعایت قانون برای همه واجب است، تبلیغات زودرس ممنوع است، نباید با تبلیغات زودرس مردم را دچار مشکل کنیم، شورای نگهبان به عنوان حافظ اسلامیت این کشور و نظام نظرش برای همه محترم است، وقتی شورای نگهبان تصمیمی برای احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت گرفت، باید تابع باشیم.

صالح خطاب به مسؤولان و مدیران اجرایی شهر گفت: کاری نکنید که مردم از انقلاب و نظام دلسرد شوند، اتفاقاتی را مشاهده می‌کنیم، که شاید هدف این باشد که قبل از انتخابات مردم را نسبت به نظام و انتخابات دلسرد کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که نباید ناخواسته چیزهایی را به مردم تحمیل کنیم که مردم نسبت به انقلاب و نظام بدبین شوند، تصریح کرد: قانونی که دو سال پیش اجرایی نشده بود، نزدیک انتخابات اجرایی شده و سبب نارضایتی مردم شده است، چرا همان دو سال پیش اجرا نشد.

وی با انتقاد از این‌که چرا باید افراد برای یک علمک گاز ۸ ماه در نوبت بمانند و به دلیل نبود پیمانکار، کار مردم بر زمین بماند، اضافه کرد: در نظام اسلامی این مسائل جایی ندارد، مسؤولان و مدیران مردم را در کاغذبازی‌های اداری معطل نکنند، اداراتی که با مردم سر و کار دارند تا انتخابات به صورتی برنامه‌ریزی کنند که سبب نارضایتی مردم نشوند.

صالح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه شهید آبروی مدرسه گفت: این برنامه امسال در دبیرستان‌ها و مدارس ابتدایی اجرا می‌شود، امروز یادآوری نام و یاد شهید برای جامعه ما یک ضرورت است.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه‌ای بر عهده همه است، حرکت خبیثانه‌ای با هدف به فراموش سپردن‌ نهادهای انقلاب به ویژه جهاد و شهادت جریان دارد، که باید در مقابل این سیاست ایستاد، نباید بگذاریم نام و یاد شهدا در بین جامعه کم‌رنگ شود.

وی تصریح کرد: از هیأت امنای مساجد شهرضا درخواست دارم، تمثال شهدای همان محل را در یک مکان مناسبی نصب کنند، امنیت امروز مرهون خون شهدا است و مساجد باید نام شهدا و یاد شهدا در آن‌ها جلوه‌گر باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول