اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مانور مشترک نمایش بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی و توان نیروی دریایی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مانور مشترک ایران، روسیه و چین برای نمایش بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی و توان نیروی دریایی است.

مانور مشترک نمایش بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی و توان نیروی دریایی است

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز از قدرت قابل توجهی در دریاها برخورد است.

وی افزود: یک زمانی در چند دهه قبل ما حتی در کنترل و دخالت در آب‌های منطقه‌ای خودمان هم با مشکلاتی روبرو بودیم اما امروز نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران نه تنها بر کلیه آب‌های منطقه‌ای خود کاملا مسلط است بلکه در اقیانوس‌های مختلف، دریاها و تنگه‌های مختلف حضور قدرتمندانه حضور پیدا کرده و از منافع جمهوری اسلامی ایران و کشتی‌ها و شناورهای آن مراقبت و محافظت می‌کند. ایران حتی کمک به امنیت آب‌های آزاد برای سایر کشورها هم دارد و این نشانگر توانمندی منطقه‌ای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: این مانور مشترک برای نمایش بخشی از این دستاوردها و توان نیروی دریایی است.

نقوی حسینی برهمین اساس اضافه کرد: ما امروز در حوزه ناوها،‌ ناوچه‌ها، زیر دریایی و کشتی‌های با سرعت بسیار بالا و قایق‌های تندرو امکان استفاده از این توان در جهت پرتاب موشک‌ها و موشک‌های دریا به هوا و دریا به دریا و همچنین از زیر دریا به بیرون دریا و قسمت‌های مختلف توانمندی‌های ویژه داریم.

وی در خاتمه تاکید کرد که از اهداف مانور مشترک ایران، روسیه و چین نمایش قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول