اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کشف کلاهبرداری ۶ میلیاردی از طریق فیشینگ در استان فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی و دستگیری ۲ متهم که از طریق فیشینگ و با عنوان افزایش فالوور در اینستاگرام اقدام به برداشت غیرمجاز‌ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب‌های بانکی قربانیان کرده بودند، خبر داد.

کشف کلاهبرداری ۶ میلیاردی از طریق فیشینگ در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در پی مراجعه حضوری چند شهروند شیرازی به این پلیس و طرح شکایت با موضوع برداشت غیر مجاز، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان با موضوعات مختلف از قبیل افزایش فالوور، افزایش ممبر و ... افراد را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و قربانیان بدون توجه به جعلی بودن صفحه اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی خود می‌کردند و پس از گذشت چند ساعت به صورت غیرمجاز برداشت‌هایی از حساب آنها صورت می‌گرفت.

سردار حبیبی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی تیمی از کارشناسان این پلیس به مخفیگاه آنان مراجعه و در این خصوص 2 نفر دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس بیان کرد: متهمان ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شدند که پس از مواجهه ‌ با مستندات و ادله‌های دیجیتال پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشتند که 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از حساب‌های بانکی مالباختگان به صورت غیرمجاز برداشت کرده‌اند.

رئیس پلیس فارس خاطر نشان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید دقت داشته باشند که در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

سردار حبیبی توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول