اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ارائه الگوهای موفق در نخستین عهدواره منطقه‌ای خراسان رضوی

مسئول برگزاری عهدواره سطح منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای خراسان رضوی با هدف معرفی الگوها و فعالیت‌های هسته‌های خودجوش مردمی پیشرفت در مشهد برگزار شد.

ارائه الگوهای موفق در نخستین عهدواره منطقه‌ای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌‌ای در سالن همایش‌ دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع) مشهد با حضور جمعی از فعالان اجتماعی و اعضای سمن‌های مختلف و روح‌الله ایزدخواه عضو هسته مرکزی نهضت اجتماعی جوانان کشور برگزار شد.

سید رضا موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص جزئیات این عهدواره اظهارکرد: نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای خراسان رضوی با هدف معرفی الگوها و فعالیت‌های هسته‌های خودجوش مردمی پیشرفت و با شعار " خراسان رضوی سرچشمه معنویت، سرآمد پیشرفت "در امتداد سلسله جلسات ویژه فعالان اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد. 

مسئول برگزاری عهدواره با بیان اینکه از ابتدای سال جاری به فعالان اجتماعی عرصه‌های مختلف جهت حضور در این عهدواره فراخوان کردیم تصریح کرد: از میان انواع ایده‌ها و تجربیات موفق بسیاری که به دبیرخانه ارسال شد ۱۰ مورد از این الگو‌ها و تجربیات موفق جهت شرکت در این عهدواره برگزیده شدند.

وی در خصوص موضوعات این عهدواره افزود: این عهدواره در موضوعات مختلفی همچون محیط‌زیست، جایگاه معماری و شهرسازی در سبک زندگی اسلامی، کاشت یک جا (که باعث بازگشت به روستا شده است)،توسعه روستا‌ها با مشارکت نخبگان روستایی، گسترش تولیدات گلخانه‌ای و صادرات به سایر کشورها، حاشیه شهر و آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های اجتماعی و ورز‌ش محور و گردشگری روستایی و کسب‌وکار برگزار و آثار پیرامون این موضوعات ارائه شد.

موسوی با بیان اینکه فعالیت عهدواره یک فعالیت مردمی است که با همت جوانان و تمام اقشار مختلف به ویژه روستائیان در سطح استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در عرصه‌های اجتماعی نیازمند یک تحول ویژه جهت حضور جوانان هستیم و اگر بخواهیم بگوئیم گام دوم و عصر جدید انقلاب، عرصه پیشرفت است بر این اساس شناسایی الگوهای موفق و ارائه تجربیات موفق جهت کشف و شناسایی آنها مستلزم برگزاری این عهدواره‌ها است.

مسئول برگزاری عهدواره با اشاره به این موضوع که جهت تحقق این مهم هم‌اکنون در سطح کشور این اتفاق در حال برگزاری است خاطرنشان کرد: از اول دی‌ماه تا نیمه دوم بهمن ماه برنامه‌هایی مشابه این در سایر استان‌ها اجرا می‌شود و بعد از مرحله نخستین برنامه داستانی عهدواره پیشرفت در سطح منطقه ‌ای این برگزیدگان در یک رویداد کشوری در دهه فجر در تهران حاضر خواهند شد و در آنجا الگوهای موفق معرفی میشود.

وی ادامه داد: این عهدواره یک کار مشارکتی بین نهادها و ارگان‌های مختلف استانی است و برگزار کننده آن نهضت اجتماعی جوانان خراسان رضوی است که زیر مجموعه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) است.

گفتنی‌است؛ در این مراسم روح‌الله ایزدپناه عضو هسته مرکزی نهضت اجتماعی جوانان کشور به تشریح ادبیات هسته‌های مردمی پیشرفت پرداخت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول